Party when the funeral ends.

Idag har mamma och jag varit på Gekås i Ullared. Det har varit jätteroligt och jag har köpt en massa fina och roliga saker. För er som inte vet vad Gekås är är det ett stort lågprisvaruhus som ligger i en liten stad/by som heter Ullared. Det tar ungefär fyrtio minuter för mig och mamma att åka dit härifrån. Men eftersom att det var en jävla lastbil med stammar på som körde jättesegt på småvägarna på slutet så tog det typ femtio minuter.  Men det gjorde inte så mycket för vi lyssnade på MCR i bilen.
   Haha nu kanske ni tror att jag lyssnade på alla låtarna som de har gjort. Men jag fick ju självklart hoppa över de låtarna som är för rockiga för mamma. Det finns typ bara tio stycken som jag kan lyssna på med mina föräldrar. Inte ens det. De enda vi kunde lyssna på var typ Early sunsets over Monroeville, The ghost of you, Heaven help us, I don't love you, Cancer, Romance, Disenchanted och Teenagers.
   Egentligen är Tennagers inte särskilt lugn (inte Heaven help us heller för den delen) men mamma har sagt att det är den enda låten som hon faktiskt gillar av MCR. Eller jag vet inte om hon gillar några andra också men hon sa i bilen för några dagar sedan när jag också lyssnade på CDorna (gör det varje gång vi åker bil typ) att hon ville höra en låt som hon gillade. Och då "zappade" jag lite mellan låtarna och sedan sa hon "den här är det" när jag kom till Teenagers.
   Fast jag fattar inte vad som är extra bra med den, eller självklart älskar jag ju den låten. Men jag tycker det finns massa andra låtar som jag också skulle kunna gissa på att de gillar. Mina föräldrar alltså. Det är så himla roligt för varje gång jag lyssnar på någon av CDskivorna eller på datorn så säger pappa jämt "åh jag hör att du lyssnar på avslappningsmusik".
   Han menar ju självklart att han inte tycker det är avslappningsmusik, som han tydligen kallar det. Men jag tycker att de borde fatta att det är sådan musik jag gillar och vill lyssna på! Haha idag när jag köpte lite grejer med dödskallar på (till exempel en fleecefilt med dödskallar på, den var assöt!) så sa mamma typ "har du också blivit som Sara nu?". Hon menade väl det med dödskallar och svart och så. Haha jag tycker det är så kul! Det verkar som att hon tycker att "såna" inte är något att ha. Men jag älskar ju det!
   Det känns som att jag har förändrats skitmycket men egentligen är jag precis som vanligt. Förutom att jag lyssnar på annan musik nu då ♥. Eller jag har lovat mig själv att köpa två eller ett par Cheap Monday när jag kommer hem, ett par svarta i alla fall. Men liksom, man är ju inte direkt en "rockare" bara för att man har såna byxor. Alla har ju såna. Men jag tycker de är så jävla snygga! Jag hoppas verkligen att de sitter snyggt på mig, för jag vill så gärna ha såna byxor!
   Jag måste bara säga att förut när mamma och jag var i en bokaffär som heter Bok-Olle (vem bryr sig om namnet egentligen haha) så hörde jag att de hade radion på men jag lyssnade inte vad det var för någon musik eller vad de sa. Men då precis när jag gick förbi bandspelaren eller vad det nu var så hörde jag att radioprataren sa My Chemical Romance!! Hela jag hoppade till och mitt hjärta stannade till för en sekund! Men jag hörde inte vad han sa mer utan jag hörde bara de tre vackra orden. ♥ My Chemical Romance ♥.
   Men jag är så jävla arg för att jag inte hörde vad han sa! Det kanske var något viktigt. Så jag stannade kvar till de började spela en ny låt men det var ingen MCRlåt tyvärr. Fast det kanske inte var så konstigt, det var typ P3.
   Dagens låt - Cancer (jag ska lära mig den på piano har jag lovat mig själv!).
   Dagens text från Kill all your friends- 'Cause we all wanna party when the funeral ends, and we all get together when we bury our friends.

Kommentarer
Postat av: Carro

älsk. <3
haha, köpte just själv ett par CheapMonday jeans, ;)
ååh, vad synd att du inte hörde vad dem sa på radion..
<3

2007-08-07 @ 10:49:26
Postat av: Carro

haha, köpte själv ett par CheapMonday för inte så länge sen xD vad synd att du inte hötde mer på radion.. älskar dig, och mcr såklart. <3

2007-08-07 @ 10:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback