Änglar och demoner, kom tillbaka!

Det känns lite sorgligt att säga att jag faktiskt redan har läst ut min sommarbok Änglar och demoner. Även om den hade 555 sidor så läste jag ut den på mindre än en vecka. Den var så himla bra att jag inte kunde sluta läsa. Men någon gång måste den ju ta slut, och det gjorde den igår förmiddags. Den var så fantastiskt bra! Precis som de andra två Dan Brown-böckerna jag har läst. Da Vinci koden och I cirkelns mitt.

   Men nu ska jag inte gå in på mer vad den handlade om för jag tror ändå inte att någon skulle förstå. Den handlade om påvar, kardinaler, assassiner (jag vet inte heller vad det betyder) och Vatikanstaten och så, det låter ointressant men det var skitintressant. I alla fall, igår var ju mamma och jag i Göteborg och shoppade och såg på bio. Det var superroligt! Jag handlade ett par beige shorts, tre "vanliga" linnen, en svart klänning/tunika, ett par klackskor (mitt första par!), ett rosa nagellack och en mascara. På de tre linnena har jag tänkt sy på band i midjan och knappar och sånt fint.

   Vi gick också till en bokaffär för att kolla om de hade den sista boken av Dan Brown, Gåtornas palats. De hade den som bok men jag vill bara ha den som pocket. Och sedan när jag fick höra när de trodde den skulle släppas som pocket höll jag på att svimma (lite överdrivet kanske, hehe). De trodde inte den skulle komma förrän till jul! Aaaaah, hur ska jag klara mig?! Jag kan inte tänka mig veckor utan en bra Dan Brown bok att läsa. Vilken katastrof.

   Jag fortsätter med idag, nagellacket var så himla fint att jag inte kunde hålla mig från att måla på det. Nu har jag både rosa tånaglar och handnaglar. Supersött. Nagellacket heter föresten Sweety och kommer från Mavala.

   Idag har jag sytt färdigt mina shorts också! Äntligen, får jag väl ändå lov att säga? Hehe, de blev kanske inte så jättelyckade men de går ju att använda. Jag var alldeles utmattad efter att jag hade sytt klart dem. Så jag belönade mig själv med en halvtimmes läsning, men eftersom boken tyvärr är utläst så fick det bli Kalle Anka-pocketar.

   Ikväll kommer pappa hit igen och då även kamerasladden. Men det blir inga bildinlägg förrän imorgon ändå. Då kan jag äntligen lägga in bilderna på huset och så har jag även en liten överraskningsbild. Hoppas ni kommer gilla den.

   Gud vad jag har börjat längta efter den 25 juli. Bastis födelsedag och även en underbar tripp till Liseberg! Det verkar också som att Emelie ska med, tjihoo. Det kommer bli en superdag, bara det inte regnar... Innan jag slutar skriva ska jag bara säga något som jag verkligen tycker och hoppas att många håller med mig om.
   Cykelhjälm är coolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback