Fina tyger gillar jag.

Idag tänkte jag faktiskt gå upp ganska tidigt, men som vanligt blev det sent. Eller jag tycker i alla fall det är sent, ungefär tio halv elva. Till och börja med gick jag ut och solade i kanske en halvtimme, sedan kom pappa och sa att jag skulle göra lunch till mamma och mig. Då tänkte jag väl att jag kunde göra det eftersom att mamma gör ju faktiskt mat till mig varje dag.
   Så då kokade jag lite makaroner (otrooligt svårt, haha) och blandade i lite färdiggjord soppa. Fast den funkar utmärkt som sås, det var ju inte direkt ärtsoppa eller så. 
   Men nu kommer jag till den lite mer intressanta delen av dagen. Mamma och jag åkte in till stan, eller först åkte vi in till stan för att mamma skulle hämta och lämna lite grejer här och var. Sedan när hon hade gjort det så åkte vi till Sundbyberg där det finns en bra tygaffär som Puff hade tipsat mig om. När vi kom in där så verkade det först rätt litet, men sedan såg jag att det blev större. Som man kanske redan kan se på bilden så köpte jag tre tyger, en knapp och en tråd. image49
   Det gula tyget med vita prickar är ett strechtyg och det tänkte jag sy en tunika/linne av men små fickor där fram. Till den ska jag ha den gula tråden då. Jag hoppas det inte är för svårt.
   Det blå tyget är lite hårdare och det hade jag tänkt att göra ett par shorts av, med den guldiga knappen. Jag hittade inget bra mönster så jag får sy med min fantasi, hehe.
   Det vita tyget hade jag bara tänkt att ha som extratyg och kanske sy en överdel till ett annat tyg jag har. Alltså jag menar att tillsammans med det andra kan jag sy en klänning. Ungefär som en sån supergullig som Malin har gjort.   
   Bikinin från igår kom föresten från hm, håll musen över bilden så ser du. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det blir nog jätte fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback