Tågräls.

Nu har jag tandställning. Och kommer att ha det i några, antagligen två, år framöver. Jag trodde att jag skulle ha skitont och typ inte kunna prata, men det känns nästan ingenting. Fast den är ju inte särskilt fin direkt. Det är som att ha en tågräls på tänderna, som pappa alltid säger.
På måndag i skolan kommer alla säkert vilja titta och fråga om det gör ont och hur det är och blablabla. Vissa kanske tycker det är kul, men jag tycker mest det är jobbigt. Och sedan kommer ju säkert alla lärare och andra säga, eller i alla fall tänka, "åh, du har fått tandställning". Fast det känns skönt att inte vara den enda som har tandställning i klassen i alla fall. Gösta har ju det också.
Men det är en sak som jag tycker är lite konstig. Det är ju ganska många som jag inte tycker har så fina tänder, jag ska väl inte nämna några namn direkt, som inte ska få tandställning. För liksom det är ju inte så kul att ha lite snea tänder och så när man är vuxen. Visst, jag kommer ju inte få perfekta tänder men lite finare i alla fall. 
Fast det kommer ju ta lite tid som sagt.
Men jag hoppas att det kommer att gå bra och att alla inte kommer skratta ut mig på måndag. Fast det kommer de väl inte göra heller.
Jag är i alla fall väldigt glad över min tågräls. 

Kommentarer
Postat av: Teresia

Hahahaha, jag har haft den mer än två år nu och jag lär inte få ta bort den på åtminstone en månad till. Gamla Teresia hade lite fel ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback