Redovisningsfobi.

Nu för bara några minuter sedan satt jag och övade på min redovisning i svenska som jag ska ha nästa vecka på tisdag. Och när jag pratar för mig själv hemma blir det jättebra och jag kan nästan allt utantill, men alltid när jag ska redovisa för klassen blir det helt fel. Jag stammar på vissa ord och kommer jämt av mig, och sedan det värsta! Jag blir jämt tomatfejs! Asså det är många som säger att de också blir det och då brukar jag kolla på det när de redovisar och de blir inte alls röda! De ser helt vanliga ut. Medan jag som blir helt kokhet i ansiktet är säker på att jag ser ut som en tomat i ansiktet.
Jag fattar inte att jag kan tycka det är så läskigt. Jag vet ju att alla jag berättar för är snälla och ingen tycker jag är dålig (hoppas jag). Så jag förstår inte varför det jämt blir så. Jag vill ju verkligen få till det någon gång, få göra en sån där jättebra redovisning! Det blir ju jämt så himla bra hemma, och sedan när jag ska göra det för klassen så blir det bara såå fel. Malin tror säkert att jag inte kan redovisa men jag kan ju det jättebra hemma.
Jag hoppas verkligen att jag kommer lyckas på tisdag, för jag har verkligen tränat på den här redovisningen nu och jag vill inte skita till den!

Kommentarer
Postat av: hemlig beundrare

Det kommer gå super!

2007-06-03 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback