Stockholm i mitt hjärta!

Här sitter jag igen, på min gröna, hårda datastol i mina grå mjukisbrallor och gröna T-shirt. Ni skulle bara se hur mitt rum ser ut just nu! Det går knappt att komma in genom dörren och jag skojar inte. Där inne finns två stora hårda väskor, tre mjuka, minst fem papperskassar och två plastpåsar och min vanliga väska plus massor av lösa saker, samt mitt tomma gitarrfodral (eftersom G-strängen var av när jag kom hem och den måste då lagas). Men trots det så säger jag detta med hela mitt hjärta;
   Fy fan vad jag har saknat Stockholm! Ursäkta uttrycket men, det kändes som att det behövdes. Bara nu imorse när jag skulle gå till bilen och hämta en grej, och jag hörde en SL-buss åka förbi så blev jag alldeles glad! Det är ju helt sjukt, men jag har inte hört eller sett en sån buss på två månader! Det absout bästa med att komma hem är att få träffa alla härliga och underbara människor igen. Malin och jag hade ett kort samtal igår på msn för att fira att jag kommit hem, bara sådär fem timmar, haha! There's no one like you in the universe. Whatever they say, your soul's unbreakable. 
  
Och imorgon ska jag träffa Mimmi.
   Jag har inte ens hört hennes röst på mer än två månader! Hur fan överlevde jag?!
   På måndag ska jag till tandregleraren, hoppas han säger något uppmuntrande, jag har faktiskt haft den här rälsen i sjutton månader idag! Tiden går fort... vet knappt om jag hinner med.

I fredags natt tio över ett landade jag och mamma på Göteborgs flygplats (faktiskt 25 minuter före tidtabell! Unbelieveble!) efter en vecka på vackra Kreta. Det var hemskt underbart att vara där, säger jag helt ärligt, men, faktiskt så var allt jag ville bara att komma hem när det bara var en dag kvar. Jag visste ju vem som satt i Fruängen och väntade...
   I alla fall, så har jag tagit över 200 bilder på denna lilla resa, och jag hade inte tänkt visa alla dem! Haha. Men jag tänkte visa några bilder på mig... hehe, sen tänkte jag, så att det inte ska bli hundra bilder i just det här inlägget, så lägger jag in en lite då och då kanske.
   Låt showen börja! *ridån dras upp* haha;

           

           



Ja, nummer ett är då jag är på ön Chrissy Island som vi åkte till en dag. Det tog cirka en timme med buss och en med båt. Erhm... det är mamma som har tagit bilden och som ni  ser så suger hon på att hålla i kameran, haha. Bilden på det blåa vattnet under är hur vattnet såg ut när man åkte båten till ön, sjukt blått!
   Nästa bild är på samma ställe, hehe.
   Nummer tre är när vi åt på en restaurang sista kvällen, det var så varmt att jag var tvungen att gå och ställa mig framför den jättestora fläkten de hade där och svalka mig! Och det var ungefär vid tio på kvällen... mer än trettio grader! Blixten gör att jag ser vit ut... hehe. (Bilderna är inte i ordning som ni kanske förstår.)
   Eehh, jag försöker göra någon konstig min... Lyckat? Nja...
   Sedan är det jag (igen, haha) som står på rummet, kolla min dubbelhaka! Haha, jag råkar alltid bli rolig på bilder.
   Den sista bilden tog jag på kvällen vid stranden som vi brukade vara vid (eftersom det är bara då den är tom och går att fotografera!) Mina fotsteg... hihi.

Ja, bloggen kommer ju alltså bli mer uppdaterad nu eftersom jag är hemma och har min vanliga dator som är tusen gånger snabbare än den bärbara! Trots att den här är seg som... jag vet inte vad, hehe. Den är nog förhoppningsvis liite segare än jag när jag ska jogga, haha.
   MUSE ÄR MITT LIV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback