Kill nitesani.dll; NOW!

Jag är hemskt ledsen att jag inte har sktivit någonting här på såå länge... men min dator har haft problem; ALLVARLIGA problem! Jag och Joakim har suttit här två nätter nu och försökt fixa det, dock utan framgång, haha. Sedan har jag suttit här hela dagen (ehm, ja, hela den tid jag har varit vaken i alla fall, hehe, vilket är från klockan tre) och sedan när pappa kom hem köpte vi något virusprogram i ett år framöver och DÅ FUNKADE DET! Jag har haft Panda Antivirus och har gjort scannar och allt skit men det hittade det inte! Även om Joakim och jag visste exakt vilka filer vi letade efter och var de låg, bara att vi inte kunde ta bort dem eftersom de användes (fråga mig inte till vad... de tog bara upp CPU-minne).
   Så i alla fall, pappa och jag köpte
Prevx CSI, (rekomenderas, det är jättebra) något virusprogram, och det hittade filerna och RADERADE dem! :D Foreveeeer. Haha, jag är helt uppe i taket nu eftersom min dator inte har fungerat på... ja, fem dagar nu ungefär. Först var den bara seg, sen slutade internet funka sedan stängde den av sig... ja, det blev värre och värre. Och ännu bättre blir det när jag äntligen har lyckats få Windows Live Messenger Beta att fungera! Efter ett tag kom jag på att det bara var Panda som hade blockerat det, så nu har jag avaktiverat det. Känns lite läskigt dock, haha, som att alla virus kommer attackera min dator nu. xD Men jag har ju det andra, och jag ska inte ladda ner så mycket längre nu. :) I alla fall inte sådant som jag inte vet vad det är. 
  
Förlåt om jag tjatar massa om det här nu men jag tänkte bara så att ni inte ska råka göra samma sak. Ladda aldrig ner någon fil ni inte vet vad det är för något! Jag laddade ner flera olika .dll-filer eftersom jag behövde en till ett program (Audicity för att vara noggrann) och ja, de som var "fel" filer visade sig vara det värsta viruset jag varit med om. :S När jag sökte på filernas namn (bl.a nitesani.dll, wuzijopu.dll) på Google så var allt jag hittade "Your PC is seriously infected" eller liknande...   

Nu känner jag mig hemskt sugen på att gå upp och sätta mig framför TVn med en varm filt och kolla på ännu ett avsnitt av One Tree Hill. Tack Joakim & Sebastian för den underbara julklappen! :) <3 Jag måste bara publicera sångtexten till en hemskt underbar låt, A Message. Så det hamnar väl troligtvis ovanför detta!

Detta bevisar kanske hur beroende jag är av min dator, huh? xD


Kommentarer
Postat av: gösta bergman

roligt att du datan fungerar nu =D vi ses ikväll

2008-12-31 @ 10:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback