Regrets.

Jag vet att jag sa att jag skulle berätta om heldagen på Ge-Kå's idag men... i natt när jag skulle sova (det tog cirka två timmar att somna, tyvärr) så kom jag att tänka på en sak som jag gärna skulle vilja dela med mig med er. Det är ganska viktigt, tycker jag. Så jag tar och berättar om dagens äventyr imorgon istället, haha, "äventyr". Men mamma och jag var faktiskt inne på affären i sex timmar! Ärligt talat.

Men det jag ville prata om var faktiskt det här:
   "Det är inte det man har gjort som man ångrar, utan det man aldrig gjorde".
  
Jag vet att det bara är ett påstående/"vis mening" men med tanke på mina egna erfarenheter kan jag nog fastställa att det faktiskt är sant, och det tror jag nog många av er är beredda att hålla med om? Jag tänker inte direkt gå in på de saker jag ångrar att jag aldrig gjorde, för det var inte direkt grejen. Jag vill bara att ni inte ska begå samma misstag som jag har gjort! Det kan handla om vad som helst, en fråga i skolan, ett spel, kärlek, vad som helst.
   Tänk dig att du spelar ett spel och det kommer en fråga. Du tror du kan svaret men vågar inte svara för att du riskerar minuspoäng. Du får aldrig veta om svaret du hade var rätt eller inte, och du kommer varken fram eller bakåt. Ja, ni förstår väl att det här inte var riktigt det jag menade men, i teorin är det ju i stort sett samma. Om du aldrig gjorde det där du tänkte, får du aldrig veta vad som hade hänt om du gjort det! Det är klart att man kan få ett nej eller helt enkelt fel reaktion, men va fasiken, det är väl ändå bättre än att stå där undrande och inte veta om du skulle få ett ja om du frågade. 
   Det svåraste, tror jag, är att verkligen ta det där första steget, det första steget ut på den okända sidan! Men det som jag vill få er, och så även mig själv (!) att förstå, är att: Det är fan i mig bättre att ta det där steget ut och inte veta vad som kommer att hända, än att stå kvar där utan att veta vad som hade hänt om du verkligen hade tagit det där steget!

Jag vill inte säga det här för att försöka förbättra någon, jag vill bara få det sagt. För jag tycker man ska tro på magkänslan och göra det som känns rätt, även om det verkar fel.
   Med dessa ord sagda lovar jag att jag själv ska ta tag i mina regrets. Och orda upp saker och ting, ta det där första steget, om det så ska krävas ett steg långt som regnbågen!



True or not?

Kommentarer
Postat av: Mimmi - igen.

Blir du trött på att jag kommenterar hela tiden? xD

I alla fall, jag håller med, jag ska också våga mer, liksom... Det var bara det jag skulle säga.

Kram,

M.

2008-07-18 @ 11:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback