Dagens tankar.

Nu sitter jag här i köket (igen), hehe, det är här jag har datorn, så det är därför jag alltid skriver att jag sitter här. Det är en bra mening att börja med tycker jag, haha. Jag lyssnar faktiskt på musik idag! Men tyvärr har jag inte något musikprogram på den här datorn (eller jag tror jag har iTunes men jag har inte några låtar så...) så jag lyssnar på YouTube istället. Och, som kanske inte är så självklart, lyssnar jag på Chris Tomlin. Ja, ni kanske inte vet vem det är, inte för att jag vet det heller men, haha, vi brukade lyssna på några av hans låtar på konfalägret och så sjöng vi några av dem på konfirmationen också. Jag älskar Indescribable och How Great Is Our God. Jag vet att nu kommer ni typ tänka, det där är ju bara såna där fåniga kristna låtar ju! Men de är faktiskt väldigt bra! Texterna kanske är lite mycket... om Gud och så men, jag tycker de är fina. :) Jag går alltid runt och sjunger på dem, haha. Man kan ju såklart alla texter *stolt*, haha. Jag kan ju inte göra smilisar här men Malin vet nog precis vilken smiley jag tänker på nu ;). Haha :F är den för mig i alla fall.
   Jag vet inte varför men jag saknar lägret hemskt mycket... jag måste gå på träffarna på torsdagarna i Petruskyrkan! Jag saknar liksom hela "gänget". Vi var så himla tighta! Okej... jag var väl inte bästa vän med alla, men man pratade liksom med alla och kramades och skrattade och allt! Många av dem är kompisar med mig på Facebook nu, haha. Nej, jag skojade. ;) Eller asså, de är det, men det är inte direkt det viktigaste, haha. 
  
   Några av låtarna som jag tycker ni ska lyssna på (faktiskt) är:
   Indescribable ~ Chris Tomlin.
   How Great Is Our God ~ Chris Tomlin.
   One Of Us ~ Joan Osbourne.
   Majesty ~ Delirious.
  
Ja, nu kommer jag inte på några fler.. hehe. Eller alltså, jag vet många på svenska, men de finns typ inte på YouTube om man söker på dem. Det finns ju inte särkilt många svenska låtar.. speciellt inte sådana här typ psalmer, haha. Men det finns några sådana jag gillar med. Det kanske låter töntigt att gilla psalmer, men de är faktsikt mycket bättre än vad man tror! Det finns ju en del som är lite mer "poppiga". Men de finns bara på tillägget. Eh, hehe, ni fattar kanske inget. Men det gör inget. Jag kanske borde sluta nu innan jag verkar för kristen, haha. Jag vet inte om jag är kristen... jag tror bara att det kanske finns någon som älskar oss alla precis som vi är. "Your grace has found me just as I am, empty handed but alive in your hands. Forever I am changed by your love, in the presence of your majesty". Okej, hehe, det där var bara några meningar från Majesty, de är inte ens efter varandra. Men de är fina. Hela låtarna är fina. :D
   Jag tror inte direkt att det finns en Gud... folk brukar ju typ säga "Hur kan det finnas en Gud när det finns så mycket krig och ondska?". Jag håller inte direkt med om just det för... det är väl ändå vi människor som har skapat all ondska, inte Gud? Vi får liksom skylla oss själva... Okej, hehe, det där var bara en liten tanke. Men ni kanske fattar lite vad jag menar.. jag vet inte vad jag tror på.
   Nu ska jag sluta, jag ska spela lite alfapet med mamma och sen ska vi se på en film vi köpte på Ullared. The Heartbreak Kid tror jag den hette. Ha det så bra allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback