Sverige mot Spanien nu!

Idag ska man då hem till Flisan för att se på fotboll, Sverige - Spanien. Kanske inte så hemskt svårt att gissa vilka som kommer vinna, hehe, men det är klart att man hejar på Sverige, sitt hemland. Haha, jag vet att typ ingen annan gör det, men jag vill göra det i alla fall! Jag kan typ ingenting om fotboll och ändå sitter jag där och skriker när de gör mål och gråter när de inte gör det, haha. Och sen så kan jag inga av alla termer komentatorerna säger och inga av namnen heller, bara några av de svenska.
   Men det är ändå en slags tradition att kolla tycker jag, hihi. Fast nu när man ska bort på konfaläger så har de ju såklart ingen TV! Jag är säker på att alla på lägret kommer sitta i en ring runt radion när matchen går, jag kommer i alla fall göra det! Fast det är klart att det kommer vara lite tråkigare när man inte får se matchen... fast man får väl hoppas på att komentatorerna är bra på att beskriva.

Så vad har jag pysslat med idag då? Tja.. jag gick upp elva, ganska vanligt för att vara mig på en helg, hehe. Det var inte förrän runt halv ett som jag var fullt påklädd dock. Efter lunchen åkte pappa och jag till Elgiganten i Arninge för att äntligen köpa en plattskärm och nya högtalare till min dator! Vi köpte en bredbildsplattskärm i 20" och ett par väldigt roliga högtalare, haha. Jag tycker de ser lite härliga ut, med den lite udda formen. Det var faktiskt inte alls så dyrt som jag trodde! Skärmen kostade bara 1990 kr och högtalarna 700 tror jag.
   Efter det åkte vi också till Täby för jag var bara tvungen att köpa Coldplays nya skiva Viva La Vida! Jag har lyssnat igenom den en gång nu och laddat in låtarna på datorn, de är asbra! Fast än har jag ju inte direkt lärt mig texterna och vilken låt som heter vad och så, hehe. Tänkte ta med mig den till Flisan om någon skulle vilja höra. :)
   Här kommer i alla fall en bild på skärmen och en på skivan, hihi.

 
            

Nu måste jag gå och se på fotbollen! Kramar från mig. :)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback