I'm banging on your door, so come on and let me in!

Vare sig vi har det bra eller inte, vill vi ha mer. Det behövs alltid mer för att vi ska bli tillräckligt nöjda. Mer pengar, mer kärlek, mer tid. Är vi rika vill vi ha ännu mer pengar. Finns det någon som älskar oss vill vi att de ska älska oss ännu mer. Även om vi har tid vill vi alltid ha mer tid!
   Säg att du älskar mig, säg det! Säg det till alla! Älska mig mer än mest! Varför kan vi aldrig nöja oss? Räcker det inte med att vara älskad, måste vi vara älskade mest och av flest? Måste hela världen få veta det? Måste vi vara rikare än dem? Bättre än dem? Och vem fan är "dem"?!
   Tyvärr kan jag inte säga att jag är ett undantag, för det är jag inte. Jag vill ha mer. Men jag vill inte att jag ska vilja det! Det är så hemskt hur man kan känna sig, mot sin vilja, bara för att man är människa, och människor är så. Varför?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback