How long must you wait for it? How long must you pay for it?

Folk tror på ödet och folk tror på slumpen. Att man är menade för varandra eller att det bara blir så. Jag tror inte på ödet, att allt är förutbestämt. Även om man "inte kan få reda på sitt öde i förväg" och det då nästan blir som slumpen i alla fall så tycker jag det låter dumt. Det är väl ändå vårt handlande och våra val som bestämmer vad som ska hända? Inte något som bestäms när man föds?
   Jag tycker slumpen är ganska härlig om jag ska vara ärlig. Mycket av det bästa jag har i mitt liv har jag hittat av en slump. Vänner, Muse och mycket annat. I och för sig har mycket av det kommit genom Muse men, det är ju ändå slumpen! Att just jag skulle gå dit just då och se just det eller gå in på just den sidan och läsa just det. Om vi tar vår klass till exempel, självklart valde de inte klasser helt slumpmässigt, men de gick ju inte direkt efter en förbestämd mall! Hade inte just du och någon i vår klass hamnat i samma klass hade ni inte känt varandra som nu.
   Är inte det det roliga med livet? Man vet inte vad som ska hända nästa dag. Man vet inte om man kanske träffar sin blivande bästa vän, pojkvän, flickvän eller någon helt annan. Imorgon kanske jag snubblar över Matthew, man vet ju aldrig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan hoppas att du snubblar på honom xD de gör inte jag i alla fall!

2009-03-24 @ 20:17:16
Postat av: Gösta Bergman

de var jag som skrev de förra xD

2009-03-24 @ 20:17:52
Postat av: Emelie

ja, snubbla över Matt vore ju inte helt fel, vi får typ dra till england eller nåt ;D xD

2009-03-28 @ 00:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback