How I hope that you're still here when I return


Hej Stockholm! Hej kärnkraftverket! Hej bloggen! Det var ett tag sedan. Nu tror ni säkert att jag har varit världens lataste som inte har skrivit någonting här under lovet men jag har faktiskt varit bortrest. Jag har varit i Frankrike! Grenoble! Lyon! Hälsat på min kära storebror som åkte ifrån oss i ottan dagen Coldplay spelade på Stadion (220809). Så det har gått mer än två månader sedan jag såg honom. Och jag kommer inte få se honom för om två månader igen. När han kommer hem över jul.

Det var kul i Frankrike! De hade roliga spårvagnar, trammar, i Grenoble och vädret var varmare än här. Åt vilket håll man än tittade så var det berg, berg och åter berg. Grenoble ligger i en dalgång i franska alperna för den som undrar. Man kan se Mont Blanc därifrån om man går upp på något av bergen en bit. Vi gjorde det i lördags men det var ganska så dimmigt så vi såg inte så bra. I Grenoble ligger också Frankrikes längsta raka väg! Jag minns inte hur lång den var exakt, lite mer än en mil tror jag.

Jag älskar Frankrike för de älskar Muse. Jag såg Uprising på någon musikkanal i söndags morse. Okej, det var allt med Muse från den Frankrikeresan... inte mycket alltså. Men förut när jag var där och åkte skidor spelades Starlight på radion! Och när jag var där i maj spelade de massor med bra musik. Dock inte Muse. Coldplay pratade på radion flera gånger om Viva la Vidaturnén. Det var lite synd att vi inte åkte lite senare... för då skulle jag kunnat se Muse när de spelar i Lyon. Den tjugoandra november.




Det kommer fler bilder snart, men nu ska jag äta middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback