Musik är konst


Hej på er, idag har det inte heller blivit mycket blogg! Men fredagar är alltid vilodagen för mig, inte söndagar. När man kommer hem på fredagar finns det alltid så mycket att göra men det slutar ändå i att man somnar framför TV'n eller när man läser. Nyss när jag låg och läste lite på min säng (egentligen vilade jag men när pappa kom in var jag tvungen att leta fram något att "läsa" snabbt) och pappa satte sig och spelade gitarr.

Åh, det är så fint. Pappa är verkligen så duktig på gitarr, och piano för den delen, han bara improviserar något och det låter jättefint. Både på den akustiska och den elektriska. Musik är konst, bara att titta på någon som spelar är vackert. Visserligen innefattar ofta att titta också att lyssna men även utan ljudet skulle jag tycka det var vackert. Jag blir halft gråtfärdig bara av att titta på Matthews gitarrer, utan att han spelar på dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback