Femtio saker om mig


Med tanke på att år 2010 precis har börjat (nio dagar hit eller dit) tänkte jag skriva en liten sammanfattning om mig själv och se hur mycket av det som fortfarande stämmer i början på 2011. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att jag skrev detta ett år sedan då. Nu ska vi se:

Jag heter Teresia Maria Louise Forsman (jag tror nog inte det kommer förändras på ett år dock).
Jag älskar Muse, Matthew Bellamy, Chris Wolstenholme och Dominic Howard.
Muse är mitt favoritband.
Hysteria är min favoritlåt, även om Fix You är jävligt fin också.
Jag älskar engelska och jag anser mig bra på det.
Jag älskar spanska.
Den bästa dagen i mitt liv har än så länge varit 241009.
Mina allra bästa och finaste vänner är Malin R, Gösta, Felicia, Elin, Isabel, Sara, Mimmi, Gaby, Madde, Cajsa, Malin J, Emelie, Emil, Sandra, Markus och Joakim Andersson, Ingela Papinski och självklart mina bröder!
Enligt mig är världens godaste chips Estrellas Sourcream & Onion.
Och det vackraste instrumentet without doubt är pianot/flygeln.
Fast elgitarren är det snyggaste.
Det finns ingen som spelar piano finare än Joakim och ingen som bemästrar elgitarren bättre än Matt.
Jag kan stava till gitarr! Ett t och två r...
Jag kan spela piano.
Samt lite gitarr.
Just nu känner jag att jag aldrig kommer tröttna på Muse och allt som har med dem att göra.
Jag älskar One Tree Hill, vilken är min favoritserie.
Jag älskar att ha på mig converse, även på vintern när de är alldeles för kalla för att ha på sig.
Alfapet är mitt absoulta favoritbrädspel, speciellt när man kör med Gösta.
Den bästa DVD'n som finns är HAARP (och ja, då räknar jag med alla DVD-filmer).
Jag älskar vatten och skulle aldrig överleva utan det.
Jag skulle dö utan min iPod, i alla fall bli extremt deprimerad.
Det godaste brödet (tror jag) är kavring, sådant som inte är uppskuret från början, och det godaste att ha på är smör och hallonsylt.
Den godaste sylten är hallonsylt!
Och våfflor är godare än pannkakor.
Jag älskar att baka!
Midsomer Murders är sjukt bra.
Jag älskar att spela Guitar Hero och Rock Band!
Enligt last.fm har jag lyssnat på Hysteria (clean) 406 gånger, vilket inte kommer stämma nästa år!
Jag älskar Windows Live Messenger, iTunes och Spotify samt Firefox.
Firefox är så mycket bättre än IE enligt mig!
Jag älskar nätter mycket mer än dagar.
Jag älskar konserter.
Jag älskar min systemkamera samt inställningen närbild.
Jag vill gå på KTH efter gymnasiet.
Fast först vill jag åka ett år till England eller Australien.
Jag vill gifta mig med en engelsman!
Och få barn som får lära sig engelska och svenska från barnsben.
Jag skulle göra vad som helst för Muse.
Och jag skulle göra vad som helst för att få träffa Muse.
Jag tycker omegle.com är en jävligt kul sida, även om jag inte vill erkänna det ibland...
Jag älskar även last.fm, bilddagboken, twitter, fmylife och självklart muse.mu.
Jag har aldrig varit i Asien, Afrika, Oceanien eller Sydamerika.
Och, som ni kanske kan gissa, inte på Antarktis eller Arktis.
De bästa böckerna som finns är Dan Browns DaVincikoden, Änglar och demoner, I cirkelns mitt, Gåtornas palats och Den förlorade symbolen (tror den heter så på svenska).
Mina favoritfärger är svart, vitt, orange, grönt och gult tror jag.
Sony Ericsson har de bästa mobilerna!
Jag önskar att jag inte hade glasögon.
Jag är verkligen inte en morgonmänniska.
Och jag älskar messmör!

Det var femtio saker! Det finns säkert mycket mer att skriva om mig men jag kommer inte på så mycket mer just nu. Då får vi se vad jag tycker om den här listan ett år framåt! Det kommer bli intressant måste jag säga...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback