Så har man varit i riktiga Asien, liksom


Okej, det kanske inte blir så kul om jag bara överöser (är det ens ett ord?) er med massor av bilder från resan. Så jag får ta det lite åt gången. Plus att jag redan har lagt ut alla bilder på Facebook för de som verkligen bryr sig. Vilket nog är ungefär exakt en person. Hehe, känn dig träffad. Men ja! Jag får ta det i kronologisk ordning. Och några i taget. Så, nu har jag sagt det några hundra gånger!

Vi åkte alltså till Phuket (vilket är en ö och inte en stad) och bodde i en vik som hette Bang Tao Bay på ett extremt fint hotel. Det var nästan lite komiskt! Inte nog med att de bäddade sängen och sånt en gång om dagen, varje eftermiddag/kväll kom de också in en gång till och "fixade i ordning" sängen till när man skulle lägga sig och tog bort "finkuddarna" och så vidare. Haha! Och så fick man egna tofflor och morgonrock och allt. Och så var frukosten ENORM. Fan vad gott det var. Och så var ju omgivningen helt otrolig, hotellet låg på massa små öar i en lagun och så var stranden precis (och då menar jag precis) utanför. Fast man badade ju inte i lagunen utan i havet. Men pappa och jag lånade en katamaran (gratis!) en förmiddag och seglade i lagunen någon timme.

Nu låter det kanske som att jag gör reklam för det där stället eller nåt men det var verkligen hur fint som helst. Verkligen. Och det klassades som det finaste hotellet de hade där typ... gulp. Mamma och pappa fick till och med in tårtor på deras födelsedagar där det stod deras namn och allt. Och det var goda tårtor, inte någon skit inte! Men i alla fall, det var en kul resa! Jag älskade det. Nu har man varit i riktiga Asien, liksom.






Inte så fin bild men det var på pappas 60-årsdag så jag lägger ut den i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback