Bikinitrubbel.

Idag var en jättebra dag fram till att jag upptäckte att bikinin som jag köpte i Täby igår med Sara var trasig. Eller helt trasig var den ju inte med lite av sömmen hade gått sönder på överdelen så jag måste sy ihop den själv. Jag hade först tänkt att byta den, men sedan när jag kollade på kvittot så kunde man tydligen inte byta badkläder! Jag blir så irriterad, hur skulle jag kunna se att överdelen var puttenuttelite trasig när det knappt syndes i affären? Okej, jag fattar väl att jag får skylla mig själv. Fast jag hoppas att det inte är så svårt att laga den, det är ju bara lite vit raksöm så är den hel igen. Själva problemet blir bara att säga till mamma att hon måste hjälpa mig med symaskinen. Idag är hon också sur, jag vet inte riktigt varför, det kan vara för att jag inte ville göra lunch idag, så det blir nog inte så lätt. Och hon kommer bli sur för att jag har köpt en bikini som är trasig. Eftersom hon blev lite sur över att jag över huvud taget hade köpt en bikini så blir hon väl ännu surare närr det visar sig att den var trasig och att jag måste laga den.
Jag får väl hoppas att det går att laga den. Ikväll ska jag föresten till kvarnis och kolla på majbrasan. Hoppas det blir kul trots att mamma är sur på mig och knappt vill prata med mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback