Ett besök på Kårbokhandeln.

Efter att ha kommit tillbaka från stan har jag nu hoppat i pappas gamla mjukisbrallor (nu- mera mina) och placerat mig här framför datorn med musik i högtalarna, just nu Arctic Monkeys ~ Brainstorm. Som jag kanske sa innan, så har jag börjat lyssna på några nya band! Okej, inte såå många, men i alla fall, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Keane, The Killers, The White Stripes och The Last Shadow Puppets. Visserligen hade jag hört en del av dem innan, men inte så mycket. Jag minns när jag älskade låten She Has No Time med Keane, haha. Den är fortfarande väldigt bra måste jag erkänna!
   Och igår pratade Malin och jag om att The Last Shadow Puppets kommer till Cirkus den 15 oktober. Jag vet inte direkt om jag ska gå, eftersom jag knappt har hört dem, men om de verkar bra så; varför inte? :) Och jag tror nog att jag måste ta och köpa biljetter till Simple Plan snart om jag ska gå, hehe. Inte direkt mina favoriter, men de är ju bra i alla fall.
   OCH! Nu är det bara FEMTON dagar kvar till Coldplay i Globen! Woaah säger jag bara! Jag längtar som fan, det kommer bli askul! Jag och kusse i Globen liksom, det kommer bli super- härligt! Och det är skönt med numrerade platser, jag hoppas att de gäller bara... hehe.

Hehe, nu har jag bara börjat prata om massa annat än det jag egentligen började med. Som jag sa så har jag vart inne i stan, på KTH:s Kårbokhandel. Ni kanske undrar "vad fan gjorde hon där?" ;) men jag hade fått tips om en del grejer som fanns där som jag vill ha! Ja, av min bror och hans flickvän då... hehe, jag känner inte så många andra som skulle gå dit mer än dem.
   Som väntat, så var jag den enda i min ålder, och det kändes som att alla tittade en del på mig, haha. Varenda människa på gånggatan (Osquars Backe, där vid KTH:s tegelbyggnader) var mellan... kanske 19 och 25. Och så kommer jag där! Haha, antingen trodde de nog att jag var ett underbarn som hade hoppat över ett antal klasser (haha) eller att jag helt enkelt hade gått fel. (Jag såg nog rätt lost ut eftersom jag först inte visste var det låg och virrade runt lite...)


För att komma till själva affären (som ligger halft i en bakgata) var jag tvungen att gå igenom någon slags nollningsuppgift, hehe, jag vet inte om alla vet vad nollning är? Så man fick typ tränga sig mellan ett stängsel och en vägg för att komma förbi, inte för att jag direkt fann det roliga med det men... haha.
   Det jag köpte var i alla fall ett rött A5-block (linjerat), ett gult A4-block (olinjerat) och en röd tunn pärm (mycket bra för notpapper!), som ni ser på bilden. Som vanligt fanns inte precis det jag ville ha, men så är det kanske för alla, haha. Egentligen ville jag ha linjerade A4-block, men de var slut så klart! Sedan när jag hade hittat allt jag ville ha (det var hemskt fullt med studenter där inne så det var inte lätt att ta sig fram!) så fick jag ställa mig i den låånga kön som sträckte sig över hela affären, hehe.
   Snart ska pappa och jag ut och springa i spåret, ha det så bra tills vidare, det blir mer ikväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback