Systemkamera...?

Idag har jag varit på snabbvisit i Täby Centrum för att kolla på några systemkameror. De verkade inte ha så jättemånga på Expert så pappa tyckte istället att jag skulle kolla runt lite på Internet. Nu har jag gjort det i mer än en timme, hehe, och jag tror jag har kommit fram till vilken jag vill ha. De jag antecknade från början och har letat lite om är;

Nikon D60                    4490 kr
Nikon D80                    5790 kr
Sony DSLR-A200           4290 kr
Olympus E-420             3929 kr
Canon EOS 450D         5890 kr

Okej, jag har kollat på tusen andra också men jag minns inte ens vad de hette, haha. Det finns så många olika test på olika sidor och tidningar men alla tycker så olika... jag skrev till och med till PC För Alla och bad dem göra ett test på systemkameror, hihi, hoppas det kommer med i någon tidning framöver.
   Ni som har systemkameror redan, kan inte ni säga vad ni tycker om era? :D Jag vill verkligen ha en i födelsedagspresent så det skulle vara kul att få en riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: Emma

svar: ja, hej sötnos.

jo, den är grym. jag har inte haft den länge alls, hehe. men min canon eos 450d är jätte lätt att lära sig. Man lär sig grundinställningarna utan att ens kolla i boken som följer med. Men boken är väldigt bra att kika i om man vill skapa ändå mer avancerade bilder och börja använda sig av olika funktioner. Den är även smidig, och fin hihi. Superlätt att föra över bilder till datan.

Jag tycker att canon verkar mycket bättre än nikon. Canon är enklare för nybörjare tror jag iallafall.



kram

Postat av: Carro

haha asså får du en systemkamera i födelsedagspresent bara för att du vill? xD jag skulle dö för en ;) fotogalning som jag är...

2009-01-04 @ 01:09:53
URL: http://caarrroo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback