It's just a memory in your mind


Family values that we had, it's just a memory in your mind. We've gone bad, there's no love.
Suck. Två eller tre prov varje fucking vecka tar på krafterna alltså. Plus att vi har en ny jävla labrapport i kemi och/eller fysik varannan vecka. Aja, hur som helst. På lördag ska Madde ha fest! Sagotema! Jag är inte så bra på utklädnader och sånt, speciellt med tanke på att vi inte har ett enda utklädningsplagg i detta hushåll. Fast jag ska inte ta det så seriöst, hehe. Jag har i alla fall förberett mina kläder, och jag kan avslöja att de går i en viss färg...

Nu ska vi se om jag har någonting nytt på musikfronten eftersom det var ett tag sedan jag skrev här. Eller jag skrev ju om Biffy Clyro förut, och de är fortfarande superbra! Så klart. Och Johnossi är bra! Texten i början är från Family Values. Sometimes I cry when I think about how things used to be. At least come and visit me for only one time. Daddy I love you but I know you won't pay me no mind. Sedan såg vi en film på engelskan den här och förra veckan. Och i slutscenen på den spelades Please Please Please Let Me Get What I Want med ett band som heter Clayhill, originallåten från The Smiths dock. Och Muse har ju gjort en version av den också, därför jag känner igen den. Hur som helst, den var så jävla fin! Direkt när de började spelas kände jag igen texten, så klart, "good times, for a change...". Inte nog med att scenen var extremt fin, låten fick mig nästan att gråta. När jag satt i ett biologiklassrum med hela min klass... Nä, nu måste jag snart sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback