Muse i Kaisaniemi Park 2010


Finland. Helsingfors. Muse. Det måste fan vara den bästa kombinationen jag har varit med om. Först och främst, Helsingfors är den vackraste, renaste, mest harmoniska och underbara stad jag har varit i. Allt var så fint och vackert! Vi bodde i en lägenhet tio minuter ifrån parken där Muse skulle spela också, hos Joakims två kompisar Rasmus och Pauliina.

Vi gick och kollade på scenen på söndagkvällen och parken de skulle spela i var också så fin! Det var en stor fontän precis bakom där publiken skulle stå. Sedan kom vi dit ungefär vid åtta på morgonen nästa dag. Klockan fyra blev vi insläppta och Joakim och jag lyckades ta oss till staketet precis framför där Matthew skulle stå! Vi kom ifrån Malin och en annan svensk tjej, Lovisa, som vi hade träffat i kön innan men det var ändå hur bra som helst. I kön var det mest finnar och ryssar, fy fan.

White Lies var så jävla bra och jag ångrar så mycket att jag aldrig skrek "I love you, Harry!" till sångaren. Jag var den enda, bland de jag stod med, som kunde texterna. Han kollade på mig och log några gånger för att jag skrek med som en galning till alla låtar. Varför skrek jag inte?! Fuck me.

Sen kom Muse och det var bäst. Vi var så nära! Närmare än på Roskilde och närmare än på Hovet. Han stod bara fyra meter ifrån oss, om ens det. Jag kunde se allt! Där stod han, Matthew Bellamy. För varje gång jag ser dem blir jag lika chockad över att det verkligen är dem. Muse! Jag tog inga bilder och filmade inget för jag hade inte med mig någon kamera. Den här gången ville jag bara njuta. Och det gjorde jag! Fan vad jag är lycklig. Muse gör mig lycklig. Och snart är det Wembley.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback