Bullbak i sju olika steg


Hejsan allihopa! Igår var det dåligt väder, vilket det är idag också för den delen, så jag passade på att baka mig några kanelbullar! Inte så några heller, närmare bestämt 108 stycken blev det. Eftersom jag var lite uttråkad tog jag massor med bilder under tiden, så ni kan få se hur mina fina bullar växer fram, haha.


Jag måste erkänna att den här bilden inte ser sådär jättetrevlig ut, men tja, så ser degen ut när den är i bullmaskinen! (Assistenten, som den egentligen heter, men jag kallar den för bullmaskin).


Snacka om att degen jäser sen!


Mycket socker och kanel ska det vara! Annars blir bullarna inte goda. Och smör så klart.


Bullarna börjar ta form...


Nästan klara!


Förutom att de ska penslas och få pärlsocker. Jag tar alltid massor med pärlsocker, hehe.


108 färdiga bullar! Visst ser de goda ut? Nu måste jag gå ner och ta mig en bara för det!

Kommentarer
Postat av: Gösta Bergman

GUD VAD GOTT!!!!! :D :D :D

2010-06-17 @ 15:05:40
Postat av: elinita

Du verkligen älskar att baka bullar!!! :D jag kommer gärna hem till dig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback