Jag är helt beroende!

Haha, vad kul att ni pratar med varandra på min blogg.
   Jag har inte skrivit något på hela dagen och nu kunde jag inte hålla mig längre. Som tur är lagar mamma middag nu så jag kan få datorn för mig själv och lyssna på My Chemical Romance ostört. Men jag tycker det är lite dåligt att man bara kan lyssna på tre låtar på deras sida, jag vet ju inte alls hur de andra tio låtarna på deras CD är. Men det får jag nog snart veta, mamma och jag ska till Varberg på torsdag och då ska jag leta efter CDn. Jag hoppas verkligen att skivan fortfarande säljs i butikerna, den är ju som sagt inte så ny. Åååh, vad jag längtar efter att lyssna på låtarna. De är säkert jättebra, men jag är ganska säker på att de tre låtarna jag redan har hört är de bästa.
   Jag har faktiskt funderat lite på att skriva till Frida och fråga om de kan skriva lite om bandet. Jag vet ju nästan ingeting om dem, jag vet inte ens hur gamla de är eller hur länge de har haft sitt band. Jag skulle bli väldigt glad om de släppte en ny CD snart, den förra är ju mer än ett halvår gammal.
   Men nu pratar jag bara om samma sak igen, jag hoppas att ni inte tröttnar på mitt prat om MCR. Men de är verkligen underbara, och deras musik är ännu bättre, haha. Tänk när Sara kommer in och läser allt det här jag har skrivit. Hon har ju gillat dem länge och gått på konserter och allt sånt. Det var hon som gav mig de två låtarna och fick upp mitt intresse för dem. Tack Sara! För första gången i mitt liv är jag verkligen besatt av ett band och deras musik, och det känns fantastiskt.
   Ååh, nu kommer Teenagers igen (de tre låtarna på sidan spelas ju om och om igen)! Gerards röst är så jävla vacker! Eller jag vet inte om man ska använda ordet vacker, det passar inte riktigt in i det här sammanhanget. Men det är ju inte rösten som gör allt, utan elgittarerna och trummorna skulle det ju inte bli någon rock. Aaah, jag är verkligen besatt, jag kan ju inte prata om något annat! Men det gör mig inget.
   Och nu var det Malins frågor igen. Jag har ju redan svarat på hur vädret är, det var sol och varmt igår, men idag har det varit molnigt och kyligt hela dagen. Ungefär klockan fem när jag satt och sydde knappar började det ösregna! Det bara rasade ner, vilken tur att jag var inne och myste med Gerard och de andra, haha. Asså jag menar att jag lysnsade på låtarna förstås, inget annat!
   Jo, jag tänkte bara säga att det finns inget msn på den här datorn och jag kan inte gå in på pea heller för mamma tror att hon får virus på sin dator då. Så det enda sättet för mig att prata med er (mest Malin och Petra, hehe, föresten Pepan, kul att du också gillar MCR) är härifrån. Och jag går bara in en gång om dagen, möjligtvis två någon gång kanske. Så om ni vill mig något får ni säga det här.
   Nu ska jag njuta av mitt favoritband ett tag till, sedan ska mamma och jag äta middag tillsammans. 

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Tessan! Ett tips: Du kan ju gå in på www.youtube.com och söka på MCR, fast det kanske du redan gjort XD Kram

2007-07-03 @ 12:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback