Elfte september bildade något underbart.

Nu har jag precis kommit tillbaka från en granne vi har varit hos och ätit middag. Men eftersom mamma och pappa fortfarande är kvar så är jag ensam. Igen! Jag älskar att vara ensam. Det är så bra för då kan jag sjunga vad jag  vill hur högt jag vill utan att behöva skämmas.
   På tal om det, just nu sitter jag faktiskt och sjunger I don't love you. Den är så jävla vacker och jag älskar att sjunga den själv, ganska högt också haha. På vissa ställen tycker jag faktiskt att jag sjunger jättesnyggt, men på vissa ställen låter det helt bedrövligt. Eller kanske inte bedrövligt, men mindre snyggt i alla fall. Egentligen så tror jag faktiskt att jag har en (ganska) bra sångröst men jag har aldrig vågat sjunga för någon annan än mig själv. Eller lite har jag ju sjungit för andra men inte så mycket, men när man sjunger för andra så vågar man inte lika mycket heller och då blir det inte lika fint som när man sjunger själv! Det är lite störande tycker jag.
   Haha men nu har jag pratat om det för länge. Jag vet inte om jag har så himla mycket att berätta om den här middagen vi var på men jag måste bara säga att man känner sig så himla ung och modern när man är med äldre personer. Eller då menar jag såna som är typ runt femtio. Det verkar som att de inte vet så himla mycket om moderna grejer som datorer och mobiler och ipods och sånt. De säger bara att det enda som är viktigt med en telefon är att man ska kunna ringa med den. Eller i och för sig så använder inte jag min mobil till så mycket mer än att ringa och messa mina kompisar men det finns ju så mycket annat man kan göra med dem. 
   Jag måste bara berätta att en av de vuxna som satt där höll på att röka nästan hela tiden (det var en man). Fy fan vad jag hatar såna personer! Förlåt Gee... <3. Men jag tycker det är lite skillnad faktiskt, Gee försöker ju faktiskt dra ner på det till skillnad från han idag som satt och rökte hela tiden utan att verka ha en enda tanke på att dra ner på det. Jag tycker det är så jävla äckligt med den stinkande röken och ännu värre är det när man vet hur jävla farligt det är! Haha jag svor två gånger i den meningen.
   En sak har jag tänkt på. Nästan hela mitt liv har jag bara umgåtts (vet inte hur det stavas) med såna som är äldre än mig. Antingen så är det Joakims och Bastis kompisar som är ungefär tjugo eller mammas och pappas vänner som är runt femtio. Det är nästan aldrig som jag umgås med såna i min egen ålder. Förutom i skolan och så men jag menar mer på somrar och helger och sånt. Och till exempel om vi ska bort till mammas och pappas vänner på middag, så är det aldrig så att de har barn i min ålder utan bara äldre barn (oftast killar, som då är kompisar med Joakim och Basti). Så det har liksom blivit så att jag har vant mig vid äldre personer. Alltid får jag vara med dem, men självklart tycker jag det är kul att vara med äldre! Det är kul att vara den som är yngst, oftast. Ibland kan det vara lite jobbigt att alltid vara den som är minst och inte får "vara med". Men jag tror faktiskt att jag beter mig lite äldre än vad jag är. 
   I alla fall, i början när vi precis hade kommit dit så satt de och pratade lite om Rolling Stones. Nästan alla de hade ju varit på deras konsert igår i Göteborg på Ullevi (det var därför jag var ensam igår, mamma och pappa var på det). Jo, innan jag fortsätter om det måste jag bara säga: Hur fan kan det vara så jävla svårt att komma ihåg mitt namn egentlgien?! Alla säger jämt Teres. Men det ska ju vara Teres - IA! Det är väl inte SÅ himla ovanligt eller? Nu fortsätter jag där jag var innan haha, då kom jag och tänka på att tänk om jag är så när jag är lika gammal som dem. Fast att jag pratar om My Chemical Romance då. Det skulle vara så underbart! Jag vill verkligen älska dem livet ut och det kommer jag att göra, jag lovar att jag kommer göra det!
   Jo, jag måste ju bara berätta om vad vi ska göra på höstlovet. Ni kanske tycker att jag byter ämne helt nu men jag kommer komma tillbaka lite på det jag pratade om innan bara så att ni vet. Jo mamma, pappa, jag och Basti ska åka till New York i en vecka ungefär. Det kommer bli så kul. Ni tycker säkert inte att det är något speciellt för alla har ju typ varit där nu. Men det jag ville säga var att vi ska ju säkert åka till det där stället där World Trade Center stod förut. Innan 9/11 alltså. Och då kommer jag jämt och tänka på att Gee såg allt det från ett tåg som gick väldigt nära. Och bara för att det inträffade så skapade han My Chemical Romance. Eller självklart vet jag ju inte om han skulle ha skapat det ändå även om 9/11 aldrig inträffade men tänk om han inte hade skapat det då?! Så därför är jag faktiskt ganska glad att 9/11 faktiskt hände. För annars skulle ju kanske inte världens bästa band finnas.
   Men en sak jag älskar med Gee och hela bandet är att de spelar inte för att tjäna pengar och inte för berömmelsen heller. De har sitt band för att de vill förändra människor, eller liksom för att de vill förmedla något. De vill säga något till människor, de vill... Fan! Nu kommer jag inte ihåg vilket ord Gee använde i den intervjun som jag såg tidigare idag. Men ni kanske förstår vad jag menar och det tycker jag är så himla underbart med dem.
   Dagens låt - I Don't Love You.
   Dagens text från I Don't Love You - Hela jävla texten för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback