Jag älskar min kemiska romans.

Ni kanske tycker att jag tjatar så himla mycket om MCR och hur mycket jag gillar dem. Men jag måste bara säga att det är faktiskt sant, jag älskar dem. De är verkligen bäst. Jag kanske inte alls ser ut som en "rockare" på utsidan, men jag är faktiskt det på insidan. Eller MCRs låtar är kanske inte rena rama hårdrocken, men rock är det i alla fall.
   Sedan när vi ska åka till Ullared så tänkte jag leta efter deras senaste skiva, The black parade. Egentligen är den CDn rätt gammal, jag tror den kom ut i oktober eller något sådant. Men för mig, som är ett nytt fan, så är den ny. Jag har ju bara hört ett fåtal av låtarna. Jag behöver nog inte säga namnen igen, hehe.
   Om bara en vecka så kommer vi börja segla! Det kommer bli så roligt, det kommer vara hela vår familj och nästan hela familjen Anderson. Vi kommer alltså bli nio personer. Två pappor, två mammor, fyra killar över arton och jag. Jag hoppas verkligen att jag inte blir sjösjuk, men jag tror faktiskt inte det. Jag brukar aldrig bli åksjuk på nöjesfält och liknande ställen, så varför skulle jag bli det på en segelbåt? Eller det är ju inte riktigt samma sak att segla och vara på nöjesfält, men jag ska nog klara det.
   Just nu är jag inne på MCRs sida och lyssnar på Teenagers, den är så jävla bra! Fast jag har inte den på min ipod, jag får väl klara mig över sommaren till jag kommer hem och kan få den av Sara. Hehe, hoppas att det inte gör något för Sara att jag får all musik av henne. Eller om jag hittar CDn på Ullared så har jag ju den själv. Men vi ska nog inte dit förrän efter att vi har seglat och allt det.
   Om det är någon annan som älskar MCR så kan vi väl skriva och säga det. Eller jag vet ju redan att Mimmi gör det. Och om det är någon som inte vet hur deras musik låter så kan ni bara trycka på länken som heter mychemicalromance.com. Ni hittar den lite längre ner till vänster. Hoppas att ni går in där och lyssnar och fattar hur jävla bra de faktiskt är!
   Och som svar till Malins fråga (igen, haha, men det är bara kul när någon skriver lite till mig, så jag är bara glad): Idag har vädret varit jättebra, eller det är fortfarande bra. Det är sol och tjugotvå grader varmt. Fast jag har inte badat, bara solat. Eller jag solade samtidigt som jag hjälpte pappa med att köra bort gräs från trädgården. Så idag har jag tjänat fyrtio kronor på det.
   Idag har jag också sytt på knappar på ett grått hmlinne, jag sydde knapparna så att de bildade ett litet t. Det blev jättefint, jag tror att det var tjugotvå knappar sammalagt. Jag sydde tio igår och resten idag, det tog väl ugnefär en timme om dan. Jag har också börjat sy på knappar i en rossett på ett vitt linne, men än så länge har jag bara sytt på två stycken, hehe.
   Men nu ska jag fixa lite mer på bloggen och sedan ska jag sy på fler knappar. Lova nu att gå in på MCRs sida, musiken är så bra. Jag lyssnar fortfarande, men nu är det låtarna jag redan har. "We'll carry on, we'll carry on". Jag måste bara skriva två slingor till ur Welcome to the black parade som jag älskar. Så här går de: "Because the world will never take my heart". Och : "I'm just a man, not a hero. Just a boy, I want to sing this song. Just a man, not a hero. I don't care!" Hehe, nu ska jag sluta innan jag förälskar mig för mycket.

Kommentarer
Postat av: Malin

tessan, hur är vädret! gahh! Du svarar aldrig
kram

2007-07-01 @ 18:38:45
Postat av: Petra

Hej Tessan! Saknar dig! Hoppas att du får det superkul när du ska segla och att du inte blir sjösjuk XD Har faktiskt lyssnat på någon låt av MCR och de är faktiskt riktigt bra! Kram

2007-07-02 @ 00:34:23
Postat av: Malin

Petra, har du pratat med Klara och isåfall vad sa hon?

2007-07-02 @ 15:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback