They are the fucking shit.

Snälla tro nu inte att jag har blivit en sån där fjortis som håller på och svär hela tiden för att det är coolt, jag syftade på övertexten alltså. Eller jag tycker ju inte att det är coolt att svära, bara töntigt. Självklart så svär jag också ibland men det är mest bara på datorn. Men jag skrev övertexten så bara för att det är så många som brukar skriva så och jag tror i alla fall att de skriver så när de tycker något är bra, haha. Annars är det ju inte särsklit passande att jag skriver det. Men vad betyder det egentligen, de är den jävla skiten? Det låter ju inte så bra, tycker inte jag i alla fall. Men det jag menar är ju självklart att de är bra, bäst!
   My Chemical Romance såklart.
   Jag måste bara säga att jag älskar att titta på videon till The ghost of you. Jag vet att jag har sagt det så himla många gånger, men det är bara för att jag verkligen menar det! Den är så otroligt vacker, och sorglig. Jag gråter och får gåshud av den. Det är så vackert att den ska vara gammal och scenerna när de är i krig eller vad det nu är är också så fina! Eller fina kanske inte var det rätta ordet, men jag blir så jävla tagen av dem! Och Gee ser så himla menande ut när han sjunger. Jag vet inte om det finns något ord som heter menande men det ser verkligen ut som att han menar det han sjunger.
   Och när han håller ut armarna och nästan gråter. Jag tycker nästan synd om honom när jag ser det. Jag vet inte riktigt om jag har förstått det rätt, men jag antar att det är så att Mikey (hans lillebror) dör i kriget. Och jag älskar när han sjunger i början "if I died we'd be together". Om jag dog skulle vi vara tillsammans. Det kanske inte är helt rätt översatt men det är ju ungefär så han menar. Jag älskar verkligen den låten!
   Men den slår inte min absoluta favoritsång, I don't love you. Men jag tror faktiskt att den hamnar på andra plats. Eller kanske på delad plats med Heaven help us. Den är så  jävla vacker den med. Men den har ju ingen musikvideo... Kan de inte göra en till Heaven help us? Jag älskar den låten. Jag kan inte bara skriva en liten snutt av den låten som jag gillar för jag älskar hela texten. Och jag bara älskar elgittaren som är i refrängen, jag tror det är Ray som spelar det jag älskar så himla mycket. Aaaah, jag är i himlen! Haha, det passar ju till låtnamnet.
   Igår så brände ju jag en CDskiva med tjugofem låtar av My Chemical Romance. Det är alla de låtar som jag inte har på CD. Alltså de låtar jag har från I brought you my bullets, you brught me your love och alla från Thre cheers for sweet revenge. Och jag kunde verkligen inte låta bli att lägga in I don't love you på den CDn. Den är så himla vacker och jag ville ha den på båda skivorna. Den andra skivan som jag pratar om är ju såklart The black parade. Den som har köpt för några veckor sedan.
   Om det är något litet, vad som helst, som ni undrar om My Chemical Romance så är det bara att fråga! Jag vet ju inte allt men jag har lärt mig ganska mycket om dem nu. De är ju trots allt mitt absoluta favoritband.


Kommentarer
Postat av: Carro

ååh, kan du inte skicka mig ngra låtar?

2007-07-29 @ 14:39:51
Postat av: Mimmi

Har bara hört några, men skulle vilja höra fler...
Självklart läser jag din underbara blogg! Jag förstår precis hur du menar med hur du älskar dom. Det är ju bra att ha någon liten obsession. Här syftar jag alltså på mig och Adrien Brody, haha.

2007-07-30 @ 15:49:27
Postat av: Mimmi

Tack för alla snälla kommentarer! Förstår hur du känner, hihi. Det känns roligt att du läser vad jag skriver.
Hah, tur med killar! Kanske inte... Men det är ju alltid kul att spana. Jag ska se om jag kan lyssna på fler låtar med MCR, dom verkar bra!
Jo, såklart vi kan. Vi måste göra det snart!
Skrivs imorrn, haha.

2007-07-30 @ 23:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback