Sminkfejs, nej tack.

Jag har tänkt på en sak idag. Alla i min ålder, eller som går i typ sjuan då, är jämt så himla utseendefixerade. Visst, jag är väl också det, men inte riktigt lika mycket känns det som. De är alltid skitsminkade, vilket jag inte tycker är så fint, och håller jämt på med håret. De måste jämt gå in på toan och kolla sig i spegeln och lägga på mer smink. Det är väl inget fel på smink, men för mycket är inte fint. Och absolut inte när man är skitbrun i ansiktet så att man ser helt overklig ut. Såna som gör så brukar jag alltid kalla sminkfejs, hehe.
Men något som är ännu värre är att alla som är så är skitpopulära. Jag hatar det. Det känns som att ingen vet vem jag är och ingen bryr sig om mig bara för att jag inte jämt är ett sminkfejs. Eller mina gamla kompisar bryr sig väl om mig, hoppas jag i alla fall.
Så det jag vill ha sagt med det här är att jag tycker inte om såna som är sminkfejs och jag tycker att man ska se ut så som man faktiskt gör. Fast det är klart att man får sminka sig! Det är ju skitkul.
Idag har jag varit på KTH på öppet hus och kollat lite hur det ser ut där min storebror Joakim går.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback