Hemma från Småland.

Nu är jag hemma igen! Jag vet att jag hade tänkt skriva något igår men, jag, pappa och Joakim kom inte hem förrän halv elva och då hade vi inte ätit sen tre, så vi gjorde två toast var. Och sen var jag så himla trött att jag inte orkade gå in på datorn. Hehe, jag gick och la mig halv tolv på en fredag! Det är väldigt tidigt, tycker jag. Men vi hade ju åkt i tre och en halv timme från Småland och allt... nja, jag orkade helt enkelt inte.
   Men nu är jag i alla fall här, men tyvärr är inte min kamera det. När vi hade åkt i fem minuter kom jag på att mamma fortfarande hade min kamera i henens handväska, så den kommer hit på söndag eftermiddag ungefär. Alltså då mamma kommer hem igen. Jag förstår inte riktigt vad hon skulle göra där länge men, enligt pappa skulle hon stanna kvar för att gå på gudstjänsten på söndag då de ropade upp vilka som hade haft begravning under veckan... Jag skulle inte ens vilja vara där och höra när morfar blev uppropad, det skulle bara kännas ännu värre.
   I alla fall så var begravningen fin, men jag tänker inte direkt berätta så mycket om den. Så ni får väl ta och fråga om ni undrar något. :)

Idag så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig taskig mot Mimmi som inte har svarat på hennes sms än (förlåt, Mimmi...), men jag kan svara lite snabbt här bara. Idag är det bara pappa och jag här, ehm, Basti är i och för sig också här, men han kom hem idag morse vid sex, så jag tror han sover ett tag till, så jag skulle gärna vilja vara hemma då med honom, nu när det bara är vi. Men (till Mimmi), jag kan nog göra något imorgon, om du vill? :)
   Sedan ikväll skulle det kanske bli någon filmkväll hos Gösta, jag ska kanske gå om jag kan cykla dit lite senare på kvällen, så pappa och jag och Basti (om nu han ska äta med oss) kan äta middag innan.
  
Så, som sagt, eftersom kameran inte kommer förrän imorgon, kommer det inte in några bil- der förrän dess, men när den väl kommer har jag många fina bilder att lägga upp! När vi inte hade något att göra innan begravningen i fredags förmiddag, gick Joakim och jag runt i stan och i parken och tog bilder på massa grejer, haha. Det var skoj! Men mina bilder blev lite bättre, eftersom han bara hade med sig sin mobil (som dock är sjukt bra för att "bara" vara en mobil!).
   Alldels nyss provade jag att spela Hyper Chondriac Music på gitarr och, haha, den var ganska lätt. Förutom att jag inte är så snabb på att byta ackord... hehe. Det var bara Gm, Dm, C, C6, Dsus2 och... hm, jag tror det bara var dem faktsikt. Jag kanske har glömt nåt.
   Nu så ska jag i alla fall göra min franskaläxa, eller snarare träna på den, och sedan ska jag nog kolla in msn lite, om det är någon inne. :D Och sedan måste jag ju så klart kolla in alla era bloggar, om det har kommit upp något nytt, roligt och intressant att läsa! Ha det bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback