I promise you I will learn from my mistakes.

Jag har begått samma misstag två gånger i mitt liv än så länge och jag tänker inte göra samma sak igen! Jag ska ta det från början.
   Förra året började jag lyssna på My Chemical Romance, någonstans i maj. I april samma år hade de varit i Malmö och spelat och jag missade då det. Sedan samma år i juli spelade de också i Göteborg, när jag var i Göteborg, men jag gick inte! Varför? Jag visste inte!
  
Samma år ungefär i september frågade Sara mig om jag ville gå på Muse's konsert när de skulle komma till Stockholm, Hovet i oktober. Jag hade aldrig hört talas om dem innan och tackade då så klart nej. Inte kunde jag veta att de skulle visa sig vara universums bästa band! Efter ett tag gick jag med på att följa med Sara, men då fanns det bara sittplatser kvar. Jag trodde ju så klart att sittplatser var det bästa, eftersom då slipper man trängas (haha) och det får jag ju ångra nu.
   Hade jag bara känt till Muse innan hade jag köpt ståplatser direkt och kunnat varenda jävla sång! Som nu... Det är klart jag är glad att jag gick (fortfarande bästa kvällen ever) men jag önskade bara att jag hade, som sagt, känt till dem tidigare och älskat dem då jag gick.

Alltså, då kommer vi till själva poängen. Jag ska ju gå på Coldplay's konsert i september, och nu ska jag verkligen inte begå samma misstag igen! Jag har lyssnat på så många Coldplaylåtar jag har kunnat och så laddar jag ner ganska många också. Jag ska verkligen inte slarva bort det här tillfället nu!
   Jag ska älska Coldplay när jag ser dem live! Hehe, alltså, jag ska inte tvinga mig till att älska dem, jag ska bara "känna till" dem innan jag går på konserten. Så att det inte blir som med Muse. Nu älskar jag dem mer än nånsin och jag kan inte fatta att jag verkligen har sett dem live! :]
   Jag minns i sexan eller femman när vår dåvarande musiklärare Ante visade oss en video med Coldplay där de spelade The Scientist live. Jag fattade ingenting av hur vacker och underbar den låten var då, jag var för liten, men nu fattar jag verkligen vad Ante menade!



http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.gt.se/polopoly_fs/1.892824!slot100
slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg&imgrefurl=http://www.gt.se/noje/musik/1.
892822/perfekt&h=233&w=420&sz=17&hl=sv&start=5&tbnid=8ZDZsctZoXJDCM:&tbnh
=69&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dmuse%2Blive%2Bhovet%2Bstockholm%26gbv
%3D2%26hl%3Dsv


Jag var där och jag såg allt och jag såg Matthew i de där kläderna och jag har bilder på honom och jag såg hans gitarr och den var ascool och det var helt fantasktiskt underbart. Föresten var konserten snarare två timmar än en och en halv, och den kändes som himlen på jorden, allt jag lever för och lite till.

Imorgon klockan 07.00 åker jag till Kreta och kommer inte vara här på åtta dagar. Jag måste gå upp halv fyra... hehe. Men i alla fall, jag hoppas att ni kollar in lite då och då ändå för att hålla statistiken uppe, haha! Hehe... och jag hoppas ni får det jättebra, ni ska veta att jag saknar er så in i helvete och jag längtar tills jag får träffa er. Mobilen är på om ni vill något, 070 298 34 75.
   Mimmi och Malin: Hoppas ni klarar er utan mig en liten stund till. ;]
   Kramar, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback