Första skoldagen på höstterminen i nian.

Ja, då var man tillbaka från terminens första skoldag då... Hehe, den var inte så särskilt lång kan jag meddela er. Mellan halv nio och kvart över, men det var bara lite information och så fick vi vårt schema. Dock! Så var det en stor besvikelse när vi fick det... det var ju samma som jag hade sett på School Soft men, det var en lektion de hade glömt lägga till... och det förstörde hela torsdagen. Tidigare hade jag ju skrivit att vi slutade tio över två, vilket verkade hemskt härligt, men nu ska vi sluta tjugo i fyra istället... suck. SUCK. Med PT, (profiltid i SO), usch, jag gillar inte det. Eller, visst, det är ju inte direkt ett ansträngande ämne och man har ju aldrig prov eller så men, i alla fall så gillar jag det inte. Det är så långt också! Nästan två timmar...
   Från och med nu är tisdagar mina absoluta favoritdagar, haha, vi börjar tjugo i tio och slutar halv tre, bara fyra lektioner! Wihooo! På tal om tisdagar så ringde jag och beställde en tid när jag ska klippa mig nu och... haha, de hade inte tid förrän tisdagen den 23 september! Det är ju nästan en månad dit... *putt*. Coldplaykonserten är ju till och med innan det! Jag som ville bli av med mitt långa hår lite tidigare... jag har verkligen tröttnat på det! Haha, det är klart att jag inte ska klippa av allt eller något sådant galet (galen är jag inte!) men ganska mycket i alla fall, kanske 8 cm eller så.

Jag känner mig stolt över mig själv eftersom jag redan har förberett mitt spanskablock! Jag har satt dit små flikar där det står VERB, TEXTER, ORD och ÖVRIGT. Egentligen råkade jag sätta dem i fel ordning, haha (det skulle vara regnbågsordning...) men det blev ju helt okej ändå. :] Vad tycker ni om mitt mycket fina block då (*barnslig röst*)? Haha, det är monster på det, men jag tycker det var ganska kul.
   Sedan så har jag redan skrivit in alla olika verb i alla former och verb (-ar -er och -ir). Hop- pas att jag kom ihåg dem rätt bara. ;) Jag vet... jag kanske verkar som en jättepluggis nu men, jag orkar bara inte hålla på och göra det här efter en skoldag eller så när man har kommit hem typ fem så... jag passade på nu! Och, btw, jag gillar inte att bli kallad MVG-barn! Folk använder det ju som skällord eller nåt... jag kan väl inte hjälpa att jag brukar ha lätt för skolan? Och jag har faktiskt inte MVG i allt... så duktig är jag inte.

Haha, nu när jag precis hade tänkt gå upp och ta en bild på blocket och sedan lägga in den här så märkte jag att kameran (som vanligt...) är urladdad. Jag tror den är lite överansträngd med, haha, jag använder den nästan hela tiden. Och, något annat jag har lagt märke till är att min mage kurrar och knorrar som en galen gris, vilket betyder att jag är hungrig! Haha. Så då har jag kommit på en smart idé;
   Jag går upp och äter lite lunch (får se vad jag hittar i kylen) medan kameran laddar så lägger jag upp bilden lite senare idag, kanske om någon timme eller lite mer. Jag hade även tänkt träna lite på Endlessly på piano också, så jag vet inte exakt när jag kommer tillbaka. Men det blir ganska snart i alla fall. :] Jag har ju inte så där särskilt mycket att göra medan jag väntar på att Malin ska komma hem, jag kanske ska kika lite mer på HAARP, haha. Vem vet? ;)
   Nu var jag bara tvungen att förlänga lite eftersom Stockholm Syndrome [HAARP] började spela och man stänger inte av under den, såvida man inte är helt galen! Haha. Snart kommer riffet. <3 I alla fall, ha det så bra tills jag kommer tillbaka, ni som är i skolan; hoppas det inte är för trist bara!     

Kommentarer
Postat av: Sofia

ääh du glömde ju att skriva om våra fina ärenden som inte gick så bra xD funderar faktikst på att gå till mörby nu för att köpa gallgarna xD hahhaa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback