Vad har hänt denna vecka?

Nu är jag här igen och jag hade tänkt att skriva en liten snutt om veckan och dagens... "händelser", haha.
   I måndags förmiddag kom ju mina bröder, Joakims flickvän och deras kompisar hit (som jag har sagt hundratals gånger nu känns det som) och vi hade en rolig vecka framför oss! Det var nästan det jag mest hade sett fram emot ända sedan konfalägret gick mot sitt slut. På måndagen spenderade vi den mesta tiden på stranden, mellan elva och fyra tror jag. Haha, så här i efterhand var det nog en aning korkat, eftersom alla utav oss faktiskt blev brända, mer eller mindre! Haha! Joakim och Markus blev totalbrända, Joakim dock i den högre graden. Han var röd över hela kroppen, eller kanske mer som en gris. Och Markus såg ut som han hade en röd tröja på sig! Han var bara bränd där han hade varit vit innan, där han hade haft T-shirten alltså.
   Själv brände jag mig en hel del på axlarna och i nacken, och i urrigningen, eller vad man nu ska kalla det. Hehe, inte såå kul när man skulle sova sen... men det gick bra.

Dagen efter var det dags för LISEBERG! Vi gick upp åtta, i alla fall jag, för vi skulle åka härifrån absolut senast nio. Dock kom vi iväg cirka fem över... hehe. Sedan när vi hade kommit till parkeringshuset mitt emot Liseberg, stötte vi på ett litet problem som försinkade oss typ en kvart... Vi kunde inte betala för parkeringen eftersom vi hade nada mynt! Och det funkade inte med kort (vems jävla idé var det?!). Så Joakim, Basti och Mackan fick åka ner till en affär några våningar under och växla.
   Vi stannade på Liseberg i tio timmar ungefär, tio till åtta, sedan gick vi till Avenyn och åt på Bryggeriet, en restaurang. Det var bara jag och killarna som åkte till Liseberg, eftersom Emelie mådde lite dåligt den dagen... Men det var superkul! Vi åkte allt flera gånger, Flumeride fyra gånger! Vi satt alla fem i en båt (fatta vikten! Markus väger mer än hundra kilo och Basti nästan nittio) och jag satt längst fram en gång. Helt ärligt, jag blev blöt överallt på alla plagg! Och sedan satt jag näst längst fram eller tredje längst fram och då blev jag... hehe, dyblöt då med. En gång skulle vi prova sitta tre personer, jag Joakim och Jocke, där bak i stocken (de som har åkt Flumeride fattar nog) och jag kom knappt ner så jag sa "jag kommer inte in! Jag får inte plats!". Någonting sånt, och killen som stod där och släppte iväg båtarna bara körde! Jag stod typ upp i båten! Haha, jag fick sitta i Joakims knä sen typ... hehe.

Ehm, nu blev det lite mycket om det kanske, hehe, men eftersom jag inte har skrivit här på så länge så kanske jag får kompensera lite med ett väldigt långt inlägg. Jag tror nog att jag ska skriva två inlägg och då skriva om det som jag har gjort idag i ett till inlägg, som hamnar ovanför det här då ju.
   På onsdagen kom Ingela och Markus och på torsdag gick vi på restaurang och på fredag hade vi släktträff. Jag orkar nog inte riktigt berätta om varenda grej som har hänt för det skulle typ fylla upp hela bloggen men, jag kan säga att vi har haft otroligt bra väder och vi har badat flera gånger om dagen och vi har haft jätteroligt! Nu är det bara några dagar jag ska vara kvar här i Frillesås, sedan åker ju jag till Grekland och sedan kommer jag hem til Sthlm! Jag längtar faktiskt otroligt mycket, man tröttnar lite av att vara här så himla länge när ingenting händer... Att vara här när alla gäster kommer är ju så klart hemskt kul, men att vara här helt ensam med mamma när hon jobbar mestadels av dagen är inte lika kul.
   Jag fortsätter i nästa inlägg, bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback