You can't fake it, you will never make it.



Regn, regn och åter regn. Och vet ni vad?
   Ännu mer regn!
   Idag har det regnat hela tiden, och då menar jag verkligen hela tiden. Ända från det att jag vaknade vid sex (jag gick inte upp då om ni trodde det! Hehe) till nu, och klockan är snart sex på kvällen... Det har regnat mer eller mindre, men aldrig slutat.
   Tja, jag måste väl säga att jag älskar regn. Mysighetsfaktorn ökas med 100% och det är så skönt att bara ligga inomhus i soffan och läsa en bra bok. Men, det är inte lika kul när man har legat där i soffan i evigheter och läst och läst, när det inte händer något annat! Fan vad jag saknar Stockholm just nu!
  
Visserligen har jag jobbat två timmar idag, men mestadels av dagen har ändå varit uttråkande. Och, vad är egentligen mer uttråkande än att stå och stryka handdukar och kläder i två timmar? Haha, det enda som håller lågan tänd inom mig är tanken på pengarna jag tjänar, inget annat.

Jag har nyss stått och marinerat kyckling till ikväll och bakat en marmorkaka, även kallad tigerkaka. Aoo, jag saknar mna djur... får inte träffa dem på en och en halv vecka. Jag älskar att baka, vad som helst nästan. Men det bästa med bakning är egentligen efter, när man får slicka skålarna! Haha, och därför är det extra bra att baka en tigerkaka, för då får man två skålar, en med mörk smet och en med ljus.
   Ja, jag antar att de flesta vet vad en tiger-/marmorkaka är?
   Ikväll ska mamma och jag se på Komissarie Montalbano. Hehe, det är ett sicilianskt program som mamma och jag bara har börjat titta på av en slump. Första gången skulle vi egentligen se på Foyles War (hur det nu stavas) och då var det Montalbano istället, så då har vi sett det varje vecka sen dess.
  
Lyssna:
http://www.youtube.com/watch?v=_YMlW_7XuJg
Jag lovar att det är värt tre minuter och tjugosex sekunder av ditt liv.
.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag gillar också regn! Men jag är typ den enda jag känner, förutom du, som gör det. Haha.

Jaha, det visste jag inte. Till GH2 eller 3? Till tvåan finns ett expansionspaket med MCRlåtar! Det vill jag ha! Jag ska se om jag kan fixa båda två... Så kan vi kanske ha lite maraton.

Ja, hon pratar engelska, inte superbra, men man behöver kanske inte prata så mycket om man är på grönan, haha. Men vill du gå 17:de eller 18:de? För mig spelar det ingen roll. Det kanske är bättre att gå 18:de, för det är en måndag - inte lika mycket folk. Men jag vet inte. Vad tycker du? :)

Kram!

Mimmi

Postat av: Mimmi

Visst är du det! xD Nu är min nya film uppe på YT, du kanske kan check it out? Nej, jag hade faktiskt inte hört talas om det innan du sa det, men det låter spännande! Haha.

Jaa, det skulle vi kunna göra. Vet du, jag har så jävla tråkigt utan dig. Jag har INGENTING att göra! Jag vet inte om Madde är hemma, jag kanske ska ringa och se. Men idag så skulle Gaby var med Cajsa och deras "kompisar" - du vet de som jag inte gillar - och då kännerjag mig lite ensam...



Jaja, när skolan börjar kan vi vara tillsammans 24/7, haha.

Kram!

2008-08-05 @ 15:49:21
URL: http://loban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback