I bless the rain down in Africa.

Hejsan igen!
   Förlåt att jag inte har skrivit här på ett tag men, det har bara inte blivit av. Jag har haft några dagar utan msn och bloggen, haha. Ganska skönt faktiskt. Men nu när jag inte har skrivit på tre dagar måste jag ju återberätta lite vad som har hänt, och den här gången ska jag verkligen hålla mig kort!

På alla hjärtans dag (man kanske skriver det med stora bokstäver, eller?) så köpte pappa och jag en bukett med blommor, geléhjärtan och choklad till mamma. Och när vi var i Täby Centrum och köpte våra blommor, så var det en man som spelade på pianot precis där vid blomaffären. För er som har varit där vet ni ju att där vid blomaffären vid rullbandet så finns det ju ett piano. Och när han hade spelat klart sin låt så försökte jag få pappa att ta alla saker jag hade i händerna så att jag kunde klappa händerna! Jag var den enda av alla som var där som klappade händerna och man såg att han blev glad, hihi.
   Dagens goda gärning kan man väl säga, haha. Det var lite skojigt.
   Sen på kvällen den dagen spelade jag piano, pianolektion alltså, och sen gjorde jag inte så mycket. Mamma skulle bort någonstans och pappa spelade tennis på kvällen. Så jag blev själv, jag spelade lite piano och gick och la mig.

På fredagen hände det nog inte något särskilt faktiskt, jag var bara hemma och tog det lugnt, haha. Kanske inte så mycket att skriva om där. Eller jo, jag bakade morotsmuffins med glasyr på, mums!

Men igår då gjorde jag massa skojiga grejer. Eller inte massa men några. Först åkte pappa och jag till Täby Centrum för att köpa skidkläder till mig. Efter att vi hade köpt det (det ar inte direkt det intressanta) gick vi in i musikaffären och köpte en "basbok" (bok om hur man spelar bas) och en vanlig notbok. Jag tittade lite på olika gitarrer och jag vill verkligen ha en sån där vanlig gitarr med nylonsträngar! 
   Vi har ju redan tre gitarrer och en bas hemma men, de är bara gamla gitarrer med stålsträngar och de låter inte alls lika fint! Jag vill ha en sån som Mimmi har, typ såna som finns i skolan. Nu kanske ni undrar, varför vill hon ha en gitarr, hon som inte ens spelar? Men jag har faktiskt börjat spela lite! Och det är verkligen jätteskoj! Och vi har två gitarrer som är elgitarrer, så pappa kopplade in dem till en förstärkare! Haha, och han kopplade in basen med. 
   Jag provade att spela lite och det var kul. Alltså, jag vet inte om det är jag som är överbra (vilket jag antagligen inte är), men jag kan spela samma låtar som alla spelar i skolan nu. Som till exempel, Kung Av Sand och Sommaren Är Kort. Det är inte alls svårt! Förutom att jag redan har fått en blåsa på höger tumme och så är jag öm i fingrarna på vänster hand, haha. Men jag provade spela med plektrum också, så då var det lättare.

Och jag såg på Melodifestivalen igen! Haha, jag måste bara säga en sak. Jag ÄLSKAR låten Just a minute med Rongerdahl eller vad de nu hette. Haha, den var så himla rolig. Jag röstade på den, hihi.

Idag har jag gått i kyrkan med Madde och Gösta. Det var faktiskt kul. Och min mobiltelefon ringde två gånger! Och jag hade glömt sätta på ljudlös! Hahaha. Fast ena gången ringde den under en psalm så då var det inte så farligt... Sen gick vi hem, det är ganska skönt att gå ute nu. Det är fortfarande lite kallt kanske men, det går ju i alla fall.
   Idag, resten av dagen, måste jag verkligen plugga. Vi har läxa i allt känns det som... herregud! Jag har läxa till alla lektioner imorgon förutom mentorn! Hemkunskapläxa, SO-läxa, spanskaläxa, engelskaläxa och matteprov! Hehe, och klantig som jag är har jag glömt mina franskaböcker i skolan! (Vi har prov på onsdag). Eller alltså... jag trodde jag hade dem hemma men jag kan verkligen inte hitta dem. Jag hoppas de ligger kvar i skolan... annars vet jag inte var jag har lagt dem.

Jag ska bara skriva ett litet meddelande till min spanjor Deborah, haha.
¡Hola Deborah! ¿Comprendas que he escribido? Haha, tú no sabes el sueco... Ehm, voy a venir a msn en la noche. ¡Hasta luego! :)  

image122
Haha.

Kommentarer
Postat av: Deb orah

no yo no entiendo nada xD

2008-02-17 @ 18:38:57
Postat av: Mimmi

Hej igen :) Haha, jag visste inte att du hade en bas, och en massa gitarrer! Och en förstärkare! Okej, kanske inte en massa, men iaf. Jag vill också ha! Har du prövat spela bas? Jag vet inte om jag sagt det, antagligen har jag det, men jag har börjat spela bas nu :P Det är jättekul!

Madde, vår Madde (xD), eller någon annan, heh?
Jaa, det var allt. Kram!

2008-02-20 @ 22:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback