Extrem närbild > välj super makro läge.

Jag är ledsen att jag inte skrev något inlägg eller så igår men, jag hade helt enkelt inte tid! Rätt som det är ringer kära kusse Catrine (18 år 27 augusti, hehe) och frågar om vi kan träffas. Självklart tackar jag ja och mamma får skjuta mig in till Varberg där de har en lägenhet i sin mormors hus (hon ingår inte i min släkt eftersom det är pappas bror som är Catrines pappa).
   Vi gör inte direkt något speciellt under dagen, tar en glass, går runt, äter scones på espresso house och tar en promenad genom gallerian. Och självklart pratar vi en massa om allt och alla! Det är så härligt att vara med Catrine. :)
   Sedan blev jag hemskjutsad av Catrine och farbror Chrille, Catrine övningskörde. Kommer hem, för att nästan direkt åka till Göteborg där mamma och jag äter middag på avenyn och ser på bio på Filmstaden Bergakungen. Jiddra inte med Zohan var filmen vi såg och den var faktiskt väldigt bra må jag säga! Ett tips, tycker jag.

Så till idag, idag har det varit sjukt bra väder! Tjugofem grader, helt blå himmel och enbart sol! Mamma och jag har gått ner till stranden, sommarpremiär, haha. Det var så skönt i vattnet och på sanden. Jag tog rejält med bilder och tänkte visa några i ett senare inlägg (som dock kommer hamna ovanpå detta).
   Jag solade och mamma och jag körde, tja, vad det nu kallas, strandping-pong, haha. Vårat rekord blev 14, hehe, men det berodde nog på att vi stod i knädjupt vatten. Lite svårt att springa!

Idag under middagen när jag skulle ta en bild på två stycken fåglar som satt på telefontråden här utanför, upptäckte jag en helt fantastisk inställning som jag inte hade märkt innan! Den kallas extrem närbild > välj super makro läge och är ascool! Jag gick runt och tog dussintals med bilder på allt jag kunde hitta och det blev så bra att det nästan ser ut som en systemkamera! Min kamera var ju ändå inte såå dyr... två och fem tror jag.
   Ni får ha det så bra, nu ska jag lägga in bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback