Little miss sunshine ~ or not?

Haha, det här är bara för komiskt. Jag hade tagit på mig bikini och gjort mig "i ordning" för att lägga mig och sola. Och vad händer då? Jo så klart, det kommer ett megamoln och täcker hela solen i minst en kvart framöver! Så jag tänker om och går in i stället för att skriva lite på den kära bloggen, hihi. Och då när man sitter inomhus för att börja skriva så slutar internet att fungera så klart (vi har en sån här telia trådlös-sak som går på reklam, den är bra men slutar funka ibland...) så att man inte kan skriva. Men det var inte det som var själva grejen, hehe, nej, för då börjar det pltsligt ösregna/skyfall utomhus! Haha, och jag som låg där i bikini, då kände jag mig lite korkad faktiskt.
   Men nu har det i alla fall slutat regna, fast det är ju inte direkt något solskensväder, verkligen i väder att ligga och sola i! Men tidigare imorse var det faktiskt sol och ganska varmt, så jag hade en anledning att få för mig att sola i alla fall.

Aja, nog pratat om det. Jag känner mig superduktig som sitter här och uppdaterar bloggen varje dag (kanske till och med flera gånger om dagen om ni har tur!     Haha)! Inte för att jag har så direkt intressanta saker att berätta om men jag får ju ta och berätta det jag kommer på och det som har hänt under dagen. Hehe, som det jag skrev alldeles nyss till exempel.
   Åh, jag måste bara säga vad jag ska göra imorgon! Mamma och jag ska åka till Ullared! Alltså, till Ge-Kå's, lågprisvaruhuset. 

Det kommer bli den årliga visiten, haha. Vi åker dit minst en gång varje år, och jag älskar det! Vi ska vara där kvart i nio för att inte behöva stå i alla köer, så vi måste gå upp sju! (Det tar 45 minuter att åka dit med bil, det är därför, lång tid behöver jag inte för att göra mig i ordning på morgonen!). Men jag brukar vakna vid sju varje morgon så det är nog inget problem.
   Imorgon kommer ni nog få en detaljerad beskrivning av vad jag köpte och vad vi gjorde, hehe. Om jag orkar, vi brukar köpa väldigt mycket grejer, men det är bara för det är så billigt. ;) Nej men, jag ska faktiskt bara köpa saker som jag verkligen behöver.
                                                                                                                                         
Så, nu kanske ni undrar vad jag ska ha för mig idag? Tja, egentligen har jag nog inget svar, jag vet bara en sak jag ska göra. Jag ska sortera tvätt -.- Jag vet... det är tråkigt, men jag ska göra allt för att tjäna ihop så mycket pengar som möjligt den här sommaren! Än så länge har jag fått ihop nästan 500 kr och det har inte ens gått en vecka än! Det här kommer nog bli riktigt saftigt, haha!
   Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra... det blir nog en lite slapp dag och, det här kommer nog låta helt otroligt, sola! Solen är tillbaka! Det är helt sjukt! Det är verkligen CP-väder här, som jag nyss sa till mamma. (Jag sitter vid matbordet och mamma och pappa sitter och fikar.) Eller... nu så gick de precis ut för nu har det kommit nån kille som ska måla om vårt hus. I samma färg då förstås, men ändå. Pappa är ju bara här på helgerna så han hinner inte måla, och även om han skulle hinna, tror jag inte han skulla orka. ;) Han jobbar ju faktiskt hela veckan ända till på kvällen så han kanske kan förtjäna lite vila när han väl kommer hit. Eller vad tycker ni?
   Nu får det räcka för tillfället, men jag kan nog lova er att det kommer bli ett till inlägg idag. Just wait and see. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback