Pianot.

Hmm... de senaste dagarna har jag kollat in några av de bloggarna som sägs vara "bäst" och "mest besökta". Visst, det kanske de är, men jag tycker att de bara skriver tråkiga grejer. De skriver typ tre inlägg om dagen men de skriver bara fem meningar och sen kanske lägger in en bild. Tycker inte ni det är tråkigt? Jag skriver massor, ganska ofta i alla fall, och ändå är det bara fyra fem personer som kollar om dagen... Undrar vad jag gör för fel.
   Ledsen att jag inte skrev igår men jag hann inte. Pappa var här. :) Och den här veckan kommer det nog inte heller bli särskilt mycket bloggande. Joakim och Emelie, Basti, Joakim och Markus Andersson kommer imorgon på förmiddagen (de har sagt att de ska åka fem på morgonen men det får man ju se hur det blir med det, haha) och sedan på onsdag kommer Ingela och Markus och på fredag kommer alla i skäkten, nästan i alla fall... Vi ska ha släktträff.
   För er som inte vet är Joakim Andersson min pianolärare, hans familj är även vänner till familjen och mina bröder (och mig!) och Markus är hans lillebror, de är 26 och 23. Ingela och Markus är vänner till mina föräldrar och mig, så de är typ lika gamla som mina föräldrar, hehe. Och släkten är... tja, det orkar jag inte berätta, hehe, men vi kommer bli ungefär 20 personer tror jag, och då är det många som inte kunde komma också...

Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta för något intressant... idag har jag inte direkt gjort något roligt, jag har hjälpt pappa klippa gräset, badat, solat och ätit middag, hehe. Jag har spelat jättemycket gitarr och klippt mina naglar som en galning för att det ska bli lättare att spela. Hehe, det kanske ser lite kul ut som man tänker efter, på vänster hand har jag väldigt korta naglar och på höger är de som vanligt.
   Igår när jag skulle försöka sova kom jag och tänka på en sak. Det är hemskt många låtar på piano som jag skulle vilja lära mig! De här är några:

1. Sing for Absolution ~ Muse
2. Sunburn ~ Muse
3. Trouble ~ Coldplay
4. All By Myself ~ Jag vet inte vem som har gjort den men den här hemskt fin på piano!
5. Sen finns det en låt som jag inte har någon aning om vad den heter (eftersom det bara är en pianosång), men den är extremt vacker och jag måste hitta noterna!
6. Plus att jag vill lära mig massa fler låtar som jag inte kommer på nu, haha.

Innan jag går vill jag bara säga, piano är det vackraste som finns och jag är så jävla glad att jag började spela! Och jag är glad att jag har börjat spela gitarr lite mer nu, hehe... det är också jättevackert, men inget slår piano! Om det skulle vara något skulle det nog vara något Matthew gjorde... fast han spelar ju piano, och gitarr, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback