Hemma från konfan igen.

Hejsan allihopa igen! Nu är jag hemma från mitt konfirmationsläger! Jag har saknat allting här hemma så himla mycket! Fast om jag ska vara ärlig så var det extremt roligt och underbart attt vara på lägret. Det är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv och jag kommer ALDRIG glömma alla saker vi gjort tillsammans och alla känslor. Igår när jag skulle sova kände jag nästan att det gjorde ont i mitt hjärta för att vi skulle åka hem... allting som slutade där... Alla människor jag lärt känna och inte minst mig själv! Haha, jag känner mig lite som en annan människa, fast egentligen är jag nog bara samma gamla jag som vanligt, hihi.
   Jag vet inte hur man ska förklara lägret, för allting har vart så jävla underbart. Bara att sitta där i kyrkan på kvällen vid halv elva och ha aftonbön. Att sitta där och sjunga, ha tårar i ögonen och bara titta på varandra och le, kramas och skratta. Kramring... hihi. Jag minns första kramringen, det var nästan ingen som kramade en särskilt hårt eller kärleksfullt. De sista gångerna har det inte varit en enda som har kramat mig löst, inte en enda! Alla har blivit så himla tajta. Åh, jag tycker det är så underbart. Alla var så snälla... Jag vet att alla kanske inte direkt var min typ, jag menar, många var ju rökare och såna där "olydiga barn", men ändå så kändes det som att man var kompisar.
   Det känns skönt att vara hemma när man fortfarande vet att man kommer träffa de andra imorgon (vi ska vara i kyrkan kl 9 och så ska vi träffas på lördag med, efter Stegeborgs konfirmation), men det känns ändå trist när lägerkänslan är borta... Jag kommer sakna alla roliga lekar! Och alla underbara ledare! Inte minst Jakob... haha, nej jag skojade. Jag gillade alla, men det är bara det att jag tycker Jakob var sötast. ;) Jag har lovat att titta förbi hans hus när han fyller år och ge honom en present. :D

Nu är jag så himla trött, för jag har bara sovit fyra timmar inatt... halv fem till halv nio ungefär, så jag orkar inte lägga ut mina bilder som jag har tagit här än.. Och jag tror att jag ska få låna Göstas kamera så ska jag bränna över bilderna på en CD. Då gör jag både honom en tjänst och så kan jag kopiera bilderna till min dator samtidigt. :P Smart va? Haha.
   Om ni undrar varför jag sov så lite så var det för att först hade vi aftonmässa med nattvard elva till tolv i kyrkan och sen skulle vi gå till B1, ett hus med ett stort rum typ, för att se på en film. Efter ett tag visade det sig att filmen inte funkade så då gjorde vi en sak för ledarna som vi hade tänkt ut under dagen. Ehm.. hehe, om jag ska vara ärlig så hade jag inte direkt hjälpt till att planera det hela, men, jag var i alla fall med och deltog, så klart! Vi gick alla till kyrkan och ställde oss på ett led längs gången mellan bänkarna med var sitt ljus och sedan när ledarna kom (det var några som hade lurat dit dem, en ledare var på "vår sida", hehe) sjöng vi för dem och läste en bön och gjorde en kramring och pratade, typ lite historier och andra roliga saker.
   Och sen efter det gick vi upp till B1 igen för att typ... ligga och prata lite med varandra på golvet och så ett tag... Jag låg där till tre, sedan orkade jag inte ligga kvar där så jag och några andra gick upp till vårt rum igen. Där låg vi och pratade till fyra och sen somnade vi.. hehe.

Det blev en ganska lång utläggning, haha. Men nu ska jag gå upp och vila lite och spela lite mer piano (haha, det förta jag gjorde när jag kom hem var att spela piano och sjunga :P)... eller.. först ska jag bara lyssna på några låtar vi sjöng jättemycket på lägret. Bland annat Indescribable och One Of Us. Eller faktiskt så lyssnade jag på One Of Us innan jag började skriva det här inlägget men då började jag sjunga med så jag kunde inte skriva samtidigt.. hehe, sån är jag. xD
   Vi hörs imorgon efter att jag vart i kyrkan... vilket troligtvidstar typ halva dagen, bara så ni är beredda. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback