Tänk att ha ett alldeles eget...

Jag ber om ursäkt för det lite sena inlägget men, vi har faktiskt gäster här och nu har jag äntligen kunnat slita mig en liten stund från middagsbordet. Eller, egentligen har jag ju kunnat gå när jag vill, men det var så himla trevligt så jag ville gärna sitta kvar en liten stund till, hihi. Det är så klart bara personer ett antal generationer upp, haha, så det kanske inte är såna som jag umgås med. Men det är i alla fall roligt att sitta och lyssna på dem och säga något lite då och då.
   Nyss när jag gick från bordet en stund för att spela lite gitarr (fortfarande de gamla, goda konfasångerna, haha) var det tydligen så att de hade hört mig spela! (Hoppas inte de hörde sången...). Haha, de bad mig ta med mig gitarren och alla beundrade den . De tyckte den
var så fin och lät så bra, och att det var en Levin var tydligen också något positivt. Haha, jag som bara har köpt den på Blocket för 700 spänn, inklusive
fodral och plektrum. När de fick höra det blev de allt förbluffade,
haha. Eftersom den är ganska flitigt använd just nu, hehe,
så hade jag inte direkt någon chans att fotografera den,
men den ser ungefär ut som den här bredvid. Eller, det är
en precis likadan, men den här ser så himla blekt ut på
bilden! Troligtvis på grund av blixten...
   Men jo, nu när vi började prata om gitarrer och liknande så
kom vi in på ett mycket intressant ämne, hihi. I alla fall i mina
ögon. Att ha ett eget band! Jag skulle hemskt gärna vilja ha
ett eget band och det är faktiskt något jag har funderat lite på
den senaste tiden. Inte för att jag tror det kommer bli något
seriöst men... det skulle vara kul att bara samlas några
personer och träna på några låtar man gillar eller så. Jag och
Mimmi skulle ju kunna börja.... hehe, sen kanske Gaby skulle
kunna hänga på. Jag skulle kunna ställa upp på
sång/pianobiten. Fast jag älskar ju gitarr med!
   Okej, nu kanske det verkar lite kostigt när jag sitter här
och babblar om sånt här men, det är verkligen något jag skulle vilja göra! Någon som är på?En trummis kanske blir lite svårt att hitta men... ändå. Åh, det är värsta drömmen för mig! Ett eget band. Haha, fast jag, som är så hemskt velig, skulle nog ha lite svårt att komma på ett bra namn.
   Oj... jag har faktiskt inte tänkt på att jag nu hade samma tema på mitt inlägg som Mimmi hade på sitt! Haha, vad skojigt. Men i alla fall, nu tror jag att jag ska joina dem igen, eller så ska jag kanske bara vara inne lite på msn och... tja, prata med Malin. :P Det är ju ganska sent men... vafan, vad ska man göra imorgon liksom...? Inte direkt något viktigt, haha.

Kommentarer
Postat av: Carro

Tralala om liseberg då; vi åker typ 25 eller något då det går inte >.<

Postat av: Mimmi

Nämen, är det någon som plagierat mitt inlägg? Haha, nej då, jag skojar bara. Men vilket sammanträffande. Nej, det finns ju inte direkt några förhoppningar om att det ska bli seriöst, men jag har faktiskt tänkt på det de senaste veckorna. Att ha ett band tillsammans, alltså. Och det var precis det jag tänkte, du på piano/sång och jag kan väl... ja, inte vet jag, spela bas, kanske? För jag är inte så bra på gitarr. Och jag sjunger som en kratta. Haha. Men det skulle vara jättejättekul! Kan vi inte se om vi kan göra det? Typ börja i höst eller nåt?

Saknar dig jättejättemycket! Kram, Mimmi.

2008-07-20 @ 18:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback