Eh, var det någon som sa mycket?

Jaha, då sitter man här i köket och har precis ätit middag. Klockan är tio över åtta så gissa vad mamma lyssnar på medan hon plockar undan i köket? Allsång på Skansen! Alltså ärligt talat, finns det något värre? Jag respekterar om folk gillar det men, att vara tvungen att lyssna på det, där går gränsen! De har bara vidriga artister (att saker är vidriga är ett väl använt uttryck bland mig och mina bröder, haha) och tråkiga programledare som tror att de är roliga, men de är de inte! Haha, om någon någon gång skulle fråga mig vilket program jag hatar mest här i världen skulle jag nog svara Allsång på Skansen, eller Little Britain. Det suger! Haha.
   Jo, jag hade ju lovat er att berätta lite om gårdagen. Så då ska jag så klart göra det, aldrig att jag inte bryter mina löften. 

Jag gick upp halv sju (*stolt som fan* haha) för att gå ut och jogga i morgonluften. Åh, det var så härligt! Ingen var ute och det var alldeles svalt och skönt. Okej, jag träffade faktiskt på två personer... men en var bara en gammal tant i morgonrock som skulle ut och hämta sin tidning och den andra var en gubbe som körde runt med stora stenar på en skottkärra mitt på vägen, vad han nu skulle med dem till? Efter att ha joggat i tjugo minuter ungefär tog jag en dusch, åt frukost och gjorde mig i ordning. Ja, alla såna där vanliga saker som man gör på morgonen, ni vet! Hehe.
   Det var tänkt att vi skulle åka härifrån klockan åtta, men (som vanligt...) när man är med mamma tar det minst en kvart extra. Vi var iväg kvart över åtta och det tog, också som vanligt, 45 minuter att åka till Ullared. Väl framme, prick nio komiskt nog, gick vi och hämtade en kundvagn big size (!) och körde in! Ja, nu förstår ni kanske att jag inte behöver berätta allt vi gjorde men vi var i alla fall där inne i, lyssna (eeh.. läs, hehe) noga nu... SEX TIMMAR! Jag skojar inte, vi var inne och handlade där i sex hela timmar! 
   När klockan var tre, som ni kanske redan har räknat ut, var vi klara. Jag var döhungrig men innan maten var vi tvugna att köra sakerna till bilen. Som vanligt när vi handlar så får inte allt plats i en kundvagn, hehe, så jag fick bära två av påsarna och ni fattar inte hur tunga de var! Jag dog... hehe.
   Men sedan åt vi lunch! Och det var skönt att få vila fötterna. Jag hade lånat mammas skor, som i och för sig är hemskt fina, men inte formade efter mina fötter. Så jag fick ganska ont i fötterna, i typ... sulorna. Hehe, men det får man väl vad man än har på sig när man går ständigt i sex timmar utan att stanna. Efter maten gick vi till några affärer som ligger utanför också men sedan bar det av hemåt. Vi kom hem någonstans vid sex och då var det dags att klippa bort alla prislappar. Det tog ungefär en timme för mig... hehe. Jag hade köpt en del, som sagt.



Eh... var det någon som sa "mycket"? (Hehe, egentligen köpte jag mer. Ett par röda skor, ascoola (!), och massa balsam och sådana grejer). ;)

Ja, då kanske ni undrar vad jag har gjort idag då... Jo, eh, jag gick upp klockan kvart över elva, hehe. Jag brukar faktiskt inte gå upp så himla sent men jag var så trött efter dagen innan... I alla fall, jag läste, åt frukost och gosade med mina marsvin Panter och Tiger fram till, hehe, jag skriver inte fel nu, kvart över två.
   Klockan tre började jag jobba (för att tjäna ihop alla pengar jag hade köpt sakerna från Ullared för! Mamma snodde den här månadens barnbidrag på 1050 kr och så är jag skyldig henne och pappa 450 kr... hehe. Men, egentligen så kostade alla kläder jag köpte... eh.. hehe, 2549 kr. Inklusive en läderjacka för 699 kr dock). Jag plockade vinbär, rensade dem, och postade brev åt mamma i 2,5 timmar (det tar tid att plocka och rensa vinbär! Jag plockade tre liter.). Sen bakade jag 54 muffins med vinbär i. :) Mums. Och efter det gjorde jag middagen.. så idag har jag tjänat ungefär 330 kronor! Ahh! :D
   Men nu måste jag sluta innan det blir alldels för mycket. Jag ska gå in lite snabbt på msn och kolla om det är någon rolig inne, Malin.<3 :) Jo, om ni undrar, så tog det inte 35 minuter för mig att skriva det här inlägget (eftersom jag sa att jag började tio över och hon är kvart i nu), nej, det beror på att jag kollde på gamla bilder från förra sommaren i ungefär tio minuter. Puss!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej! Jag saknar dig fortfarande. :) Vill du kanske åka till Grönan nån gång? Jag har inte varit där än, och jag skulle gärna vilja åka innan de stänger :P Det låter ganska kul att gå och handla så där, haha. Eller kanske inte att gå omkring i sex timmar, men du fattar vad jag menar. :)

Puss,

Mimmi

2008-07-18 @ 11:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback