COLDPLAY!

Trots endast fem timmar sömn (om inte mindre, jag kunde verkligen inte somna efter en sådan kväll) har jag i alla fall klarat mig igenom denna torsdag. Dock var den lite softare än vanligt, med tanke på att både spanskan, banken och NO:n inte var så jobbig. På spanskan sjöng vi bara Mamma Mia, den spanska versionen, i aulan med alla som ska åka till Spanien den 15 november till den 24 (fick reda på datumen nu) och bestämde lite hur vi skulle göra. På torsdag ska vi sjunga lite för föräldrarna och "sälja" våra bilder som vi målade förra ter- minen för de 2400 kr som saknas till biljetten.
   På banken var det praoinformation (ja, ni vet nog redan var jag ska praoa) och sedan på NO:n så fick vi läsa ett kapitel ur en bok jag läser nu (Sofie's Värld) och sedan skriva lite reflektioner och tankar och några frågor. Ganska skönt, eftersom vi sedan fick en rast då jag kunde vila lite. Och längta tillbaka till igår. Fast jag är sjukt nöjd med gårdagen.

DET VAR VAR SÅ JÄVLA BRA! Förlåt mig, men nu har jag verkligen en helt annan syn på det här bandet. Coldplay. De är så jävla trevliga, vanliga, sjyssta och bara helt fantastiska. Jag började gråta av Fix You, jag började skrika som en reflex av låtarna, jag hade gåshud så jag frös och jag kunde inte sluta hoppa, le och bara vara så jävla lycklig! När de var på väg in i publiken för att sjunga The Scientist och sprang bara tio meter framför oss och och vinkade och ropade till oss, då fattade jag inte vad som hände.
   Jag kommer aldrig glömma den här kvällen, trots att jag har massor med filmer, kom- mer minnena vara det som gör mig lyckligast. De här fyra timmarna i Globen var det bästa som har hänt mig detta år!

Jag ska ladda
upp många av mina filmer på YouTube snart, jag ska bara ladda batteriet så att jag kan få in dem på datorn. Sedan ska jag lägga upp i alla fall en av dem här så att ni kan kolla på den och sedan klicka er vidare om ni vill se mer. Det var så sjukt bra! Fatta känslan när hela Globen (som fyller... tjugo tusen?) sjunger med på varenda låt och alla bara har sin bästa kväll på länge!
   Aldrig att jag glömmer detta! ALDRIG.
   Tack för kommentarerna Gösta, haha, dina kommentarer är alltid lika underliga. Och Malin, jag saknar dig varenda minut... :'( Det går inte en sekund utan att jag undrar vad du gör eller var du är. Längtar efter dig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback