"Oh, the slumdog can bark!"

Yay, jag blev tvingad att blogga, så då kan jag passa på att berätta lite om filmen! Eller... jag ska inte avslöja hur den slutade så klart! Inte detaljerat. Men, i alla fall, mamma, pappa & jag åkte till Sergel för att kolla på Slumdog Millionaire. Vi tog bilen till Danderyds sjukhus och sedan tunnelbanan. Så klart missade vi tunnelbanan precis så vi var tvugna att sitta där i tio minuter, haha! Typiskt. Och ingen av oss sa något direkt... så sorgliga är vi i min familj.
   Sedan promenerade vi till Sergel från centralen i alla fall, och vi kom en halvtimme för tidigt. Vi köpte popcorn och vatten. Eller nej, jag köpte popcorn och vatten, fast pappa betalade. Och sedan skulle vi gå till salongen men innan skulle mamma gå på toa... gah, det tog typ en kvart! Men vi hade ju massor med tid som sagt, så det gjorde inget. Pappa och jag pratade och åt popcorn medan vi väntade.

Sedan började filmen! Efter ett hav av reklamfilmer... Den var inte alls som i boken! De hade till och med bytt namn på huvudpersonen och hans relation till Salim var en helt annan. Salim är huvudpersonens kompis, fast bror i filmen. Och frågorna (det handlar ju om att han vann en miljard i "Vem vill bli miljardär?") var inte heller samma.
   Men den var ändå väldigt bra, jag började nästan gråta flera gånger. Fast egentligen var den inte så sorglig, men det är väl bara jag som alltid börjar böla vid fel tillfällen. Efter två timmar tog vi tunnelbanan hem och jag kom hem runt midnatt, precis som jag sa innan att jag skulle göra!



En totally oredigerad bild. Jag ska redigera den, men jag orkade inte göra det nu. Det är en av blommorna som står på vårat matsalsbord, mycket fina. Jag visste inte riktigt vad jag skulle lägga in för bild så jag tog denna, haha!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback