Have you ever seen the rain?

Jag fick sitta och läsa Illustrerad Vetenskap i tjugo minuter innan jag fick gå in men annars gick det bra hos tandläkaren. Fast jag hatar när hon ska ta bort tandsten och gräver med en sån där äcklig pinne i tänderna. Det känns som att hon tar sönder tänderna ju! Eller, det gör inte ont, men det känns äckligt. Det var lite kul också för både min tandläkare och hennes assistent tyckte att jag hade blivit "så lång"! "Jag minns när du var fem år och satt och grät i stolen". Haha ja, tiden går ju fort, eller hur?

Och sedan hände det typiska som alltid händer mig. På vägen dit var det så klart sol och över tjugo grader varmt. Och sedan precis när jag var klar och skulle gå ut till min cykel borta vid cykelställen, gissa vad som händer då? Jo, det börjar spöregna! SOM FAN. Och på vägen hem är det mest uppför, till på köpet. När jag kom hem någon kvart sedan droppade det från mig. Min jeansjacka var genomblöt och mina shorts med. Mina sandaler var alldeles hala för de var så blöta och mitt linne var genomblött det med. Plus att det ser ut som jag nyss har duschat. Och uppfarten hos oss var totalt översvämmad eftersom det hade fastnat massa skit i avloppet, så jag fick sopa bort det också. Men jag var redan så blöt så det spelade ingen roll. Nu börjar det åska också! Jag borde sätta på en film och mysa med marsvinen i soffan.

Fast först måste jag duscha. Regnvatten stinker. Jag ska ta en bild på mammas fina cykel som jag cyklade med också, men just nu laddas batteriet. Plus att jag inte vill gå ut med kameran när det öser ner. Den cykeln har inget lås men som tur var blev den inte stulen. Jag blev lite orolig faktiskt.

HAHA, vår granne Jan (Jan-Banan) ringde precis på och sa att det hade blivit översvämmning ute hos oss. Och han skämtade inte! Det var fem sex centimeter djupt vatten för avloppet hade täppts till igen. Så nu har jag stått där ute och sopat ner allt vatten också medan det har åskat som fan. Det har slutat regna i alla fall. NU ska jag duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback