I'm going back to the start

Okej, ursäktar för dålig uppdatering idag. Jag har inte ens satt på datorn förrän för en kvart sedan! Applåder? Eller inte. Det är ovanligt i alla fall. Min dag har varit förjävlig. Eller nej, det har den inte. Men på dagen när vi skulle paddla med min nya klass så spöregnade det hela tiden, jag hade inte regnbyxor (mina mjukisbyxor vägde seriöst tio kilo och jag tappade dem nästan när jag gick) och när jag tog bussen hem med Ylva och Sofia tog vi någon jävla cepebuss som det tog en timme för att komma till Mörby Centrum från Åkersberga station. Vi skrattade i alla fall åt att det regnade in på folk som satt på vissa stolar. De svor, vi skrattade, en av dem märkte att jag skrattade, jag skrattade ännu mer.

Efter det tog jag en steamy hot dusch i en kvart och tog på mig torra kläder (vilket jag inte hade haft på sex timmar). Till och med mina underkläder var genomblöta. Sedan vid sex åkte jag till min kusin Catrine (jag skrattar fortfarande åt rimmet) för att kolla på lite gamla grejor hon inte ville ha. Det blev två kassar med kläder, väskor, sjalar, jacka och en extremt cool röd overall som jag fick bära hem på tunnelbanan och bussen. Men jag hade tur med tajmingen så det gick fort och bra hem. Jag älskar kollektivtrafik!

Sedan kikade jag på Miss Marple med mamma & pappa och nu sitter jag här. Lyssnar på The Scientist. Repeatade den och Lovers in Japan (Osaka Sun Mix) på vägen hem. Började nästan gråta på tåget. Gitarren på Fix You (som jag också lyssnade på lite) började precis när tåget stannade in på Stadions station. Sammanträffande? Lördag var bäst. Och nu ska jag snart sova! Börjar tio över åtta med någon lektion, har glömt schemat i skåpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback