Hysteria.

Usch jag hatar den här dagen. Det gick helt okej på nationella provet i svenska idag och på redovisningen med men... jag har varit tvungen att plugga som en galning på Europas städer och huvudstäder eftersom jag bestämt mig för att göra det provet imorgon. Då slipper jag plugga på det när jag är i Spanien.
   Jag kunde bara de vanliga städerna och länderna innan, kanske en tredjedel, och nu har jag pluggat i kanske en timme och jag hoppas jag kan alla nu. Jag har hållit på och rabblat dem och blivit förhörd medan jag lagade mat också. Island - Reykjavik, Irland - Dublin, Slovenien - Ljubljana, Tjeckien - Prag, Ukraina - Kiev, Makedonien - Skopje and so on... Jag ska få alla rätt imorgon.



Nu har jag i alla fall för första gången tagit mig in på gymnasieintagning.se och börjat göra mina val. Men alltså... jag förstår inte rikigt. Jag som ska välja naturvetenskap på Danderyds, vill välja både "vanlig" och med inriktning på musik, men det går bara att välja vanlig! Jag förstår ingenting! Jag måste gå till SYO och fråga eller något om ingen kommer och förklarar för mig... jag måste ju skicka in det här senast i övermorgon med tanke på Spanienresan.
   PLUS att jag inte kan hitta några jävla biljetter till Bloc Party-konserten! Fan. Ståbiljetterna är slut... det finns ju sitt men jag vill stå! Jag har letat runt hur länge som helst på internet och jag har hittat en annons på eniro, mejlat men inte fått något svar. Och så hittade jag en tjej som sålde en på sin blogg men just idag så fungerar det så klart inte att kommentera! TACK.


Kommentarer
Postat av: Hilda

Inte helt säker på om jag svarade eller inte. Men tyvärr har jag redan sålt biljetterna till en kompis :/ men är sittplatserna också slut?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback