You make it real for me.

Har ni tänkt på en sak? Bästa vänner, vad är det egentligen? Måste det vara en vän eller kan man ha flera stycken? Hur vet man vem som är ens allra bästa vän? Måste man ha en över huvud taget? Kan någon vara ens bästa vän fast att den andra inte tycker likadant tillbaka?
   Jag tycker, och nu är det bara vad jag tycker, att man måste kunna ha kul med en vän, eller bästa vän. Om man skrattar och verkligen menar det, då har man kul. Jag har många gånger skrattat, men känt att jag egentligen inte tyckte det var kul. Att jag bara skrattade för att, vara snäll. Men måste man bara kunna ha kul ihop för att vara vänner? Den här delen med att lita på varandra, och kunna berätta saker för varandra, är inte den ganska viktig också? Man kanske inte vill berätta sina största hemligheter eller saker som sårar en, för någon som inte bryr sig, för någon som inte lyssnar. Alla döljer saker, men kanske inte för alla. Kanske låter man bara vissa komma in.
   Egentligen är det lite konstigt, hur vissa personer kan passa bra ihop, och andra inte alls. Måste man gilla samma saker för att fungera? Lika barn leka bäst, eller hur var det? Är det istället de som är helt olika som leker bäst?
   Har du någon bästa vän? Vet han eller hon om det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback