What you don't have you don't need it now

Things I like about this place:
Min bra rullgardin i mitt rum (även om den har ett hål mitt på).
Vår stora trädgård, perfekt för krocket eller andra utomhusspel.
De höga bänkarna i köket.
Min extra breda säng (fast sängen över gör att jag inte kan sitta upp i den så bra).
De tunna väggarna som gör att man kan knacka meddelanden på natten,
om Joakim bor här vill säga. Hans säng är på andra sidan väggen där min är.
(Dock kan det leda till att man här snarkningar...)
Stränderna som ligger nära.
Fiskmåsarna.
De små vägarna med roliga namn.
Duscharna med extremt sköna strålar (!).
Alla fönster vi har i huset.
"Sitthängmattan" som vi har ute på uteplatsen.
Den härliga dialekten som alla har här.
Minigolfbanorna som finns i Varberg, tjugo minuter härifrån.
Och alla goda bär som växer här överallt.

Things I don't like about this place:
Mitt extremt lilla rum som jag knappt kan röra mig i.
Att Shellmacken har försvunnit, det enda stället där man kunde hyra film.
Min ganska så förskräckliga tapet som föreställer katter, katter, katter...
bara fyra olika dock.
Just nu kommer jag inte på mer, det är rätt bra här trots allt!

Om man bortser från att jag är isolerad med mina boring föräldrar
i flera veckor... suck. Och pappa stannar bara några dagar, så det blir
mamma och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback