I've seen all I'll ever need.

Så, jag fortsätter i ett nytt inlägg så det inte blir så hemskt långt. Jo, jag vill bara klargöra en sak, som jag aldrig har sagt innan. Alla övertexter jag skriver, från låttexter då, jag menar någonting med varenda en. Jag skriver dem inte bara för att de är fina eller så, utan jag har en tanke bakom. Även om de kanske inte alltid passar ihop med inlägget. Ja, bara så ni vet. Men bara för det betyder det inte att jag kommer berätta vad jag menar med dem... hehe.
   Den här veckan, eller ja, mest förra veckan då eftersom det är måndag idag, så har det varit två låtar jag har... vad ska man säga? Kommit på hur jävla bra de är! Så är det nästan hela tiden, man glömmer bort hur otroligt bra vissa låtar är. Även om man har lyssnat på dem så många gånger förut blir man som galen när man hör dem efter att inte ha lyssnat på dem på ett tag.
   Och den här veckan är det Citizen Erased och Glorious jag pratar om; av Muse.

Citizen Erased. Jag blir som helt otroligt gaalen av att höra ackordföljden Am, G, F & E! Det låter så unbelievably bra! Det kanske inte är så konstigt att jag älskar Easliy också, haha, med tanke på att den låten är uppbyggd av exakt samma ackord. Men i Citizen Erased i alla fall, åh, allt låter så bra! Den ljusare överstämman till den mörka och dova bakgrunden, AH, det går inte att beskriva med ord hur mycket gåshud jag får och hur otroligt lycklig jag blir! En för bra låt helt enkelt.
   Glorious. Varje gång jag hör den låten påminns jag om resan till Kreta med mamma i somras. Jag lyssnade non stop på den låten då! Den låten gör mig så otroligt glad bara. :) Hela låten låter så himla lycklig och som att... något bra ska komma! Jag vet inte varför men jag tänker på lyckliga stunder när jag hör den låten, alltid. We too could be glorious. 

Övertexten är så otroligt sann nu. Jag har sett allt jag någonsin behöver, jag behöver inget annat än Muse! It turns me on, like a strangers love. Haha!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja, det går jättebra att du sover över! Ja, antingen köper jag (pappa) dem på lördag förmiddag eller så kanske jag gör det på fredag. Jag har bara en lektion :O Men tror du att man kan köpa bara trumkitet?

Och jag har säkert frågat det här förut, men hur länge tror du vi måste köa på FF?

Postat av: Emelie

jag håller med dej totally i detta inlägg med muse låtarna! :D muse's låtar berör på ett eller annat vis, det är nästan obeskrivligt, man måste nästan själv känna musiken så att säga, för att förstå :>

2009-03-09 @ 21:48:29
Postat av: Mimmi

Ja, det går bussar. Men ibland är pappa snäll och kan skjutsa :)

Haha, jaa, jag vill ju pröva köra det! Jag ha aldrig spelat trummor!



Ja, kanske lite mer... Men Bloc Party är väl ändå ganska kända? Alltså, jag vill ju inte vänta FÖR länge, men jag vill ju inte heller hamna längst bak. Så jag får se. Hur gjorde du när du skulle hämta biljetterna förresten?

2009-03-09 @ 22:44:04
URL: http://loban.blogg.se/
Postat av: malin rrrrrrrrrrrrrrrrr

it fuels the lies and feeds the curse!



Någon gång får vi göra våra drömsetlists, bastis oh ang. Fatta vad grymt.

2009-03-10 @ 00:10:39
Postat av: Gösta Bergman

bra att veta =)

2009-03-10 @ 08:00:10
Postat av: Mimmi

Jag får se om jag hinner köpa alla spelen, men om jag inte gör det kan vi ju bara spela vanlig GH, eller hur? Och så kolla på filmer så klart!



Jo, men det låter ju ganska bra :) Jag ska fundera lite. Nej, jag har inte hämtat ut den än, för jag valde att hämta ut på Cirkus, och på deras hemsida står det att biljetkassan bara öppnar en halvtimma innan ett vad heter det? event. du vet :)

2009-03-10 @ 17:47:18
URL: http://loban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback