In my place were lines that I couldn't change.

Imorse var jag tvungen att gå upp vid åtta, vi skulle nämligen åka till Örebro för att köpa ett nytt marsvin! Visserligen kom jag inte upp förrän halv nio, men vi kom iväg i tid i alla fall. Väl i bilen visade pappa upp sin nya grej till bilen, vilket var en GPS-navigator! Han hade fått den gratis för att han hade samlat poäng hos en grossist, eller hur det nu var. Den var jätterolig och funkade alldeles utmärkt! För en gångs skull behövde inte mamma skrika och klaga för att pappa hade åkt åt fel håll.
   Vi kom till uppfödaren som hade marsvinen i sitt källare och där var han! Så liten och söt. Han var i samma bur som sin pappa, som även han var beige self (enfärgad). Vi stannade där en stund innan vi åkte till Katrineholm för att äta lunch och sedan fortsätta hem. Jag kom hem runt fyra.



Jag fick inte någon jättebra bild eftersom jag inte ville skrämma honom så med kamerablixten, men så här ser han ut i alla fall. Första timmen på vägen hem försökte jag komma på något bra namn åt honom och jag har en liten lista nu. Först tyckte jag det skulle vara jätteguligt om han hette Per! Per & Panter. Men mamma tyckte inte det var en bra idé... (Jag kommer kalla honom Per i smyg, för det låter så gulligt, haha).
   Här är några andra förslag på namn:
Morgan
Marwin/Marvin
Mozart
(Per)
Monty
Moses
   Ja, alla på M som ni kanske märker. Jag vet inte varför men det bara blev så! Vi hade lite andra exempel också som Hunter, Darwin, Ragnar, Charles och Ruben, något som är bra kanske?


Kommentarer
Postat av: gösta bergman

Monty

2009-03-29 @ 15:29:12
Postat av: Elin-Pelin

PER!!!!

Postat av: carro

Mozart! Manser ju på han att han är ett musikaliskt geni!

2009-03-30 @ 10:12:39
URL: http://caarrroo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback