My endlessly Muse period.

Jag har tänkt på en sak, eller jag har alltid vetat det men just nu så satt jag bara och tänkte på det. Som ni kanske alla har märkt så har jag väldigt ofta mina perioder när det gäller musik. Vissa veckor så älskar jag MCR, andra White Lies, Radiohead eller Green Day. Nu menar jag inte att jag tröttnar på de här banden sen, men jag menar att jag inte alltid lyssnar på dem.
   Men under alla mina såna här "perioder" har jag alltid lyssnat på Muse. Det är som om jag alltid är i en Muse-period. Den tar aldrig slut verkar det som! Det är så jävla otroligt. Visserligen har jag väldigt många låtar med dem och ibland kan jag ha Origin of Symmetry-perioder eller HAARP-perioder osv, men det är fortfarande Muse! Alltid. Ständigt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag kommer aldrig tröttna på Muse. Jag har seriöst funderat på att tatuera in Muse när jag blir några år äldre. Deras ikon alltså.
   Nu kanske ni (och jag) tänker, men Coldplay då? Jo, jag är nästan alltid i en Coldplay-period, det är jag faktiskt. Men det är bara som att... Muse är snäppet bättre! Jag har ingen bättre förklaring än det. Coldplay har massor med helt underbara låtar som jag aldrig tröttnar på men Muse har så många fler. Och jag föredrar ändå "Muse-stilen" på musiken än "Coldplay-stilen".

Nu ska jag bränna en skiva och sedan gå ner och baka mig en kladdkaka! Mums!


Kommentarer
Postat av: carro

så rätt! saken med muse är att de har låtar som passar in hur man än känner sig, alltid. och de är såsåsåsåså bra. kärlek.

2009-05-31 @ 12:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback