Coincidences


Sammanträffanden! Jag tycker de förföljer mig jämt och ständigt. Det är säkert inte bara jag, men det känns som det. Jag ska ta ett exempel från idag för att demonstrera:

Igår när jag lyssnade på Undisclosed Desires tänkte jag på, vilket jag har tänkt på några gånger förut men igår tänkte jag i alla fall på det igen, att Matt uttalar "the" på två olika sätt. Antingen "thö" eller "thi", om ni förstår. Och idag gick vi igenom de reglerna på engelskan! Gissa om jag blev chockad över att jag, som ändå kallar mig rätt bra på engelska, inte visste om det! Att man säger "thö" framför konsonantljud och "thi" framför vokalljud! Nu har jag lärt mig något nytt i alla fall. Helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback